Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Alla får springa precis som de vill med 70 eller med 90. Folk springer ju även maran på olika sätt. Vissa med jätte tunna skor på strax över 2 timmar och andra med skyddsskor för pro-sub-multination i 4:30. Det finns olika varelse på denna jordklot. Och a

100m-sprinters har en otroligt hög stegfrekvens, 4-5 steg per sekund har jag för mig. I det sammanget verkar 3 steg per sekund inte så mycket.

4 steg per sekund i tio sekunder = 80 dubbelsteg. Då får man ta myrsteg för att inte kommar mer än 100 meter. Steglängd är individuellt, men de flesta har lite över två meter när de väl får upp farten, dvs efter sådär 30-40 meter.

Nej, 20 dubbelsteg. Alltså 2,5 meter per steg i genomsnitt.

Min stegfrekvens i löpning brukar vara 92. Såvitt jag har förstått i det jag läst så är det bra, men det finns de som antytt att det skulle vara negativt att jag har hög stegfrekvens men det tror jag inte på.

Det tror jag inte heller på!

Usain Bolt hade 2.4 meter i OS-finalen och det verkade som om det var långa steg för en hundra meterslöpare men han fick kanske lite Red Bull innan start ihop med jamsgröten.

Alberto Juantorena hade 2,70 i steglängd (kallades för "El Caballo" dvs "hästen" pga sin stil). Han hade det längsta steg jag hört talas om bland topplöpare.

Jag trodde att det var manen?

Menar du Castro-skägget? *l*