Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Aha. Jag försöker överlag att göra så ändå men man vill ju inte studsa på sadeln 🙂 Men det var ju ett tips värt att tänka på.

Jenny vilken kadens på cykel känner du är bekväm?

Runt 80 brukar jag köra på. Det skiftar naturligtvis men oftast ligger jag nog runt 80.

Vill för övrigt också meddela att jag börjar få mina löparben tillbaka 🙂 Sprang igår också (för fjärde gången den veckan). Hade cyklat 77 km på morgonen men jistanes vilken skillnad det var från i måndags. Benen börjar komma tillbaka och det bara på en

Speciellt om man håller en låg kadens vid långa cykelpass så kan det vara svårt att få upp kadensen sen under löpningen. Bra övning: kör mini-duathlon: spring 1 kilometer- cyklar 5km - spring 2 km och så vidare. Då vänja sig benen. Sen kompleterar du med

Nog 80? Vet du inte vilken kadens du ligger på så ligger du troligtvis lägre än du tror.

David du är alltid så .... på ... men måste medge, om man tror att man cyklade med en kadens på 80 är det ofta inte bättre än 75 i snitt (Det finns mätare som visar även snittkadens) ... och 75 i kadens är "nog lite lågt". 😉
Testar sen på löpning att sp

Jag har kadensmätare och har för mig att jag brukar ligga runt 80, jag kikar inte alltid på den när jag är ute och cyklar. Men idag hade jag den på och jag låg runt 90 så det är nog där jag brukar ligga.

Tack för duathlontipset 🙂
Triathlon verkar kul

Dum fråga kanske men hur räknar man ut kadensen?
Är det antal steg per minut eller antal tramp med t ex vänstefoten per minut?

när man pratar om att 90 är en bra kadens så är det 90 hela varv, motsvarar 180 steg på löpning