Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:09Jenny,
du kanske är en näsklämma ifrån din framtida lycka i form av triathlon. Kostar några spänn. Sen lär du dig crawla och sen vill du inte ha någon näsklämma längre.
Mia,
finns inga dumma frågor: Kadens är en full rotation. På cykeln gör det ofta en ka
Jenny,
du kanske är en näsklämma ifrån din framtida lycka i form av triathlon. Kostar några spänn. Sen lär du dig crawla och sen vill du inte ha någon näsklämma längre.
Mia,
finns inga dumma frågor: Kadens är en full rotation. På cykeln gör det ofta en ka
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:11Att vissa kan förklara komplicerade saker med en mening, imponerande ... men hon behöver inte heller 12 bokstäver för att skriver sitt namn. ... bara AT sen är det klart. Hmm, she keeps it simple.
Att vissa kan förklara komplicerade saker med en mening, imponerande ... men hon behöver inte heller 12 bokstäver för att skriver sitt namn. ... bara AT sen är det klart. Hmm, she keeps it simple.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:13Tack, nu vet jag bättre. Alltid kul att lära sig nåt nytt.
Tack, nu vet jag bättre. Alltid kul att lära sig nåt nytt.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:18och alltid kul att förklara 😉
och alltid kul att förklara 😉
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:3790 dubbelsteg per minut (ska det vara) i löpning pallar kanske inte så många på längre distanser?
90 dubbelsteg per minut (ska det vara) i löpning pallar kanske inte så många på längre distanser?
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:44jodå, det är bara en vanesak - kortare steg så är det inga problem tycer jag.
Och då är jag ganska ny på det här men jag har legat konstant runt 90 sedan jag blev uppmärksammad på att det var effektivast och det var bara de första gångerna det var kämpigt
jodå, det är bara en vanesak - kortare steg så är det inga problem tycer jag.
Och då är jag ganska ny på det här men jag har legat konstant runt 90 sedan jag blev uppmärksammad på att det var effektivast och det var bara de första gångerna det var kämpigt
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 23:16Ja, det är faktiskt sant som AT säger.
I motsats till rubriken tycker jag att min löpning blivit bättre med hjälp av cykling. Framför allt på grund av attt jag fått upp en högre kadens i både löpning och cykling och lyckas hålla det på den nivån. - Det
Ja, det är faktiskt sant som AT säger.
I motsats till rubriken tycker jag att min löpning blivit bättre med hjälp av cykling. Framför allt på grund av attt jag fått upp en högre kadens i både löpning och cykling och lyckas hålla det på den nivån. - Det
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 04:55Näe, 90 dubbelsteg per sekund är det nog ingen som pallar 🙂
Näe, 90 dubbelsteg per sekund är det nog ingen som pallar 🙂
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 08:51jag tror ju att han menade per minut (och så läste jag det ända tills nu) för kommentaren gällde ju om man orkade hålla det nån längre sträcka och om det gäller per sekund så är ju alla borta redan efter en sekund 🙂
jag tror ju att han menade per minut (och så läste jag det ända tills nu) för kommentaren gällde ju om man orkade hålla det nån längre sträcka och om det gäller per sekund så är ju alla borta redan efter en sekund 🙂
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 10:44Gjorde några snabba överslag: Som aktiv sprinter hade jag 2,40 i steglängd. 3 steg i sekunden motsvarar då lite under maxfart på t ex 400 meter - dvs 56 sekunder om jag öppnar första 40 på 6 sekunder. Känns som att även med mycket kortare steg skulle det
Gjorde några snabba överslag: Som aktiv sprinter hade jag 2,40 i steglängd. 3 steg i sekunden motsvarar då lite under maxfart på t ex 400 meter - dvs 56 sekunder om jag öppnar första 40 på 6 sekunder. Känns som att även med mycket kortare steg skulle det