Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför ha tjejer så stora cyklar? …
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Eric Lindblom. Tre enkla åtgärder med enorm effekt.

Tack Rasmus. Känns som det inte är så många som tyckt som du senaste tiden 🙂

Svaret är ofta enkelt...Om en tjej blir intreserad av racers och är ihop med en kille som är likasinnad ja då får tjejen ta över våra gamla hojar...jag vet för så hände det i vår familj...men när damen i fråga lärde sig, och fattade att tjejer skall ha c

Men jisses vilka generaliseringar om tjejer och cyklar!

Vi vet att du är allergisk mot sådant Charlotta 😉
I övriga världen bildar man hypoteser och arbetar och diskuterar utifrån dem och det brukar fungera rätt bra faktiskt.

Håkan, det handlar inte om viktskillnaden mellan en racerram i strl 54 mot samma ram i strl 56. Jag tänker mer på skillnaden mellan en stålcykel i XL och en i Small.

Kul funderingar.
Jag tror som folk tidigare att okunnigheten om hur en cykel ska passa är monumental.
Cyklar är "dyrt" och ska vara billiga. Alltså trampar många runt på ärvda, fyndade cyklar som de borde ta hand om bättre, ställa in rätt eller bara ge/sä

Nä, så är det säkert. Handlarna gör inga små cyklar, alla tjejer är små och måste cykla på pojkvännernas avlagda jättehojar och därför tycker ingen tjej att det är kul att cykla och så få tjejer är med i sporten. Om vi nu bara kunde lösa frågan om varför

Lebensraum?

De spelar väl för mkt fotboll ...

Kan bara se på vår familj, min man och jag har ungefär lika långa ben och lånar cykel av varandra, beror t ex på vilken cykel barnsitsen sitter, ibland är det bråttom eller man ska inte cykla så långt så man ids inte jus