Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fruktansvärt svårt att dra på mig något annat än mina Saucony A4 när jag ska springa. Mina andra skor står skamligt oanvända i garderoben sedan flera månader tillbaka. Men jag springer bara ungefär varannan dag eller 4 dagar i veckan och max ett p

@ Kristina: Jag har samma tankar som du angående Saucony A4!

Älskar mina A4 och även mina NB Minimus trail. (H:)
I mina Minimus ryms inte några strumpor, men i mina A4 har jag använt strumpor och tänker köra så länge det går i höst/vinter! När det blir

Mitt svar: Det går alldeles utmärkt. Även om du springer mer än 10 mil i veckan. Och kvalitetspass. Jag tror att löpteknik och underlag är betydligt viktigare än 100 gram dit eller hit. Men, det som gäller för mig gäller ju förstås inte för alla. Så det b

Det har inte något att göra med vikten på skon... Det har att göra med hur skon är uppbygd. Jag hade gladeligen sprungit med en sko med negativ massa om den vore bra uppbygd.

Om man klarar att springar 10mil/v med lättviktskor med kvalité hade jag gladeligen hellre valt att springa 15-20mil/v och då med mer uppbyggda skor på mängdpassen.

Oskar: Intressant. För mig som glad amatör så är 12 mil ungefär vad jag hinner med om jag vill kunna koncentrera mig på andra saker i livet. Sen har jag ju bara sprungit i drygt två år, så 17-milaveckorna kan gott vänta något år till. Om jag nu vill sprin

Glad och duktig amatör skulle jag säga att du är om du orkar skrapar ihop 12mil vissa veckor! 🙂

Oftast (alltid?) så sjunker uppbyggnaden på skon med vikten men om så inte vore fallet så finns det igen anledning till att ha en tyngre sko.

Jenny: I A4 sprutar iskallt vatten rakt upp genom hålen i sulan vid kallt höstregn. INTE skönt tycker jag - i alla fall inte på längre pass! (#)

Förlåt om jag lånar tråden lite...

Mina Asics Nimbus väger, enligt uppgift, 275 g, vilket får anses vara tungt för en 50 kg-tjej? Det är de enda skor jag springer i. Både långa distanser och kvalitetspass, asfalt och skogsterräng.

Jag har dock fundering

Förhoppningsvis enbart en fördel 🙂