Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 10:15Det finns även bilister som hälsar på cyklister.
Häromdan när jag under korta rundan kom till korsningen i Vallentuna gled jag försiktigt förbi rödljuset och svängde höger i den närapå obefintliga trafiken. Från vänster kom två bilar som just fått grönt.
Det finns även bilister som hälsar på cyklister.
Häromdan när jag under korta rundan kom till korsningen i Vallentuna gled jag försiktigt förbi rödljuset och svängde höger i den närapå obefintliga trafiken. Från vänster kom två bilar som just fått grönt.
Quote from Andreas Rickman on 1 June 2009, 11:55Under söndagens 15-milatur från Höganäs - Ljungbyhed -Stenestad osv , osv. och tillbaka till Höganäs hälsade alla cyklister (tror jag) på mig. (trots mina orakade ben och svarta strumpor ) 😉
Under söndagens 15-milatur från Höganäs - Ljungbyhed -Stenestad osv , osv. och tillbaka till Höganäs hälsade alla cyklister (tror jag) på mig. (trots mina orakade ben och svarta strumpor ) 😉
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 12:13I Sandvikentrakten hälsas det också hej vilt. Av cyklister uppklädda till tänderna med klubbkläder och proffsutrustning till små tanter på skeppshultscyklar och fikakorg. Det stämmer åtminstone när solen skiner.
I Sandvikentrakten hälsas det också hej vilt. Av cyklister uppklädda till tänderna med klubbkläder och proffsutrustning till små tanter på skeppshultscyklar och fikakorg. Det stämmer åtminstone när solen skiner.
Quote from Mikaela Lexén on 1 June 2009, 12:26100%-ig hälsarfrekvens på lördagens långtur i Norduppland/södra Gästrikland. (t+)
Vilket var utomordentligt bra med tanke på hur många vi mötte som var ute och cyklade i finvädret.>Åsa
Kan du ha varit en av dem?
100%-ig hälsarfrekvens på lördagens långtur i Norduppland/södra Gästrikland. (t+)
Vilket var utomordentligt bra med tanke på hur många vi mötte som var ute och cyklade i finvädret.
>Åsa
Kan du ha varit en av dem?
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 13:12tror folk har smygläst på funbeat nu 😀
idag hälsade alla utom en 🙂
tror folk har smygläst på funbeat nu 😀
idag hälsade alla utom en 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 15:20Dennis, tänker du nu på de små fikatanterna eller på de proffsiga klubbcyklisterna?
Jag skulle tro att jag låg någonstans mitt emellan, visserligen med racer, hjälm och brillor, men närmare fikatempo än 50 knyck. Kanske var det därför alla hälsade glatt
Dennis, tänker du nu på de små fikatanterna eller på de proffsiga klubbcyklisterna?
Jag skulle tro att jag låg någonstans mitt emellan, visserligen med racer, hjälm och brillor, men närmare fikatempo än 50 knyck. Kanske var det därför alla hälsade glatt
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:58Var ute en sväng på vägen idag. Alla cyklister hälsade tillbaka utom en herre och en dam från Hymer, men till deras försvar måste jag säga att de var upptagna med att köra om damcykelburna fotbollsspelare.
Var ute en sväng på vägen idag. Alla cyklister hälsade tillbaka utom en herre och en dam från Hymer, men till deras försvar måste jag säga att de var upptagna med att köra om damcykelburna fotbollsspelare.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 08:24Jag var ute och cyklade på vischan.
Alla cyklister hälsade.
Bilar tutade, eller
chauffören höjde handen till en hälsning.
Ungdomarna nöjde sig dock inte med ett enkelt hej, de erbjöd mig också vätska (öl)
vinkade mycket hjärtligt.
Mycket trevligt!Det va
Jag var ute och cyklade på vischan.
Alla cyklister hälsade.
Bilar tutade, eller
chauffören höjde handen till en hälsning.
Ungdomarna nöjde sig dock inte med ett enkelt hej, de erbjöd mig också vätska (öl)
vinkade mycket hjärtligt.
Mycket trevligt!
Det va
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:43En liten fråga bara angående trafikregler. Är det så att man ska tuta när man som billist ska köra om en cyklist?
En liten fråga bara angående trafikregler. Är det så att man ska tuta när man som billist ska köra om en cyklist?
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:47Inte ifall man följer VTF fast då kan bilisterna inte trängas på höger sida, med möten samtidigt.
Det faller under vårdslöshet i trafiken.
Inte ifall man följer VTF fast då kan bilisterna inte trängas på höger sida, med möten samtidigt.
Det faller under vårdslöshet i trafiken.