Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Skulle tippa att David med VTF menar att förkorta ordet vägtrafikförordning.

Letar man efter det ordet är det sannolikt att man hittar "Vägtrafikförordning (1995:137) för den kommunala organisationen för räddningstjänst under utbildning och höjd beredska

En liten dutt på tutan funkar bra, inte alltid man hör bilar så bra beroende på vindbrus. I många länder är detta just ett sätt att uppmärksamma framförvarande att en omkörning kommer ske. Dessvärre har det nära nog aldrig hänt mig....

> Signaler får inte ges längre än nödvändigt.

Det bryter många mot.

Just det ja, vindbrus glömde jag, Andrew har rätt.

Varför hötter de alltid med näven när de tutar...är det för att heja på?

Jepp.

"Forza, forza!"

För min del är det kanske inte tutan i sig, utan att de alltid tutar precis innan de ska köra om som är negativt. Jag hinner precis få hjärtat i halsgropen och börja vingla lite innan de kör förbi.

Det har jag också varit med om, och gillar det definitivt inte. Men om de tutade en 20-30 meter innan kanske. Så man hör det lite på håll och hör att något kommer bakom.

Jag är helt säker på att ett körkortsprogram jag hade sa att man skulle tuta för att

Mats Å: "Enda chansen att få cykla lugnt och inte köra på max är att ha en orutinerad vän?
(H)
Problemet är att helt plötsligt är de inte orutinerade längre och då får man säga upp bekantskapen och söka sig till nya jaktmarker."

- Japp!! Jag umgås inte m

Det verkar vara ett storstadsproblem med hälsningarna.