Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker nästan alla hälsar utom möjligen cykelturisterna, dom ser mest förvånade ut när man hälsar.

Hälsar själv på det mesta som rullar ibland även på det som har fyra ben. Ett voff, gnägg eller bä skäl inte så mkt energi men kan bli ganska kul 😀

Vad kännetecknar en cykelturist månntro?

Från Sorunda mot Tungelsta började det regna och Alla började hälsa på varann, så visst kan det vara väderberoende.
För övrigt så trillade jag vid Rosenhill vid stopp-plikten, fatsande med clipset. Jaja man lär så länge man lever *S*

Nåja möter man en kl

He, he...Bra fråga!
Men jag tänker på dom som har hjälmen i nacken, cyklar i sin egen värld med blicken på solen eller åt sidorna, sällan framåt, kanske pratar i telefon eller med sällskapet, inte helt ovanligt med cykelkorg eller backspegel.

Ofta ser d

Clipset sitter vanligtvis fast på pedalen. Det gör det i alla fall på mina gamla leksaker från början av åttiotalet.
Är det inte bättre att skaffa lite mer moderna clickpedaler?

Dagens hälsningstrendspaning: är man tjej och cyklar i Hofvet-mundering hälsar man inte tillbaka. Morsade på en massa andra hofvare och fick svar direkt - är det en policy i tjejsektionen? Jag bits inte och jag är lyckligt gift.

sen ett par veckor har även jag en Hovet tröja (dammodell) men det följde inte med någon instruktion/policy så jag fortsätter vifta, nicka och hejja även de gånger jag har den på mig. De hovet tjejjer jag cyklar med hälsar också.

De tjejjer du mötte kans

Tjejerna jag mötte idag körde inte i någon grupp. Och de såg rätt fräscha ut (på alla möjliga sätt 😉 )

Äsch då, vad trist!
Får väl hoppas att de var lite nya och kanske bara inte har lärt sig än?

Fredrik. Ett stalltips...sätt på dig en Hofvettröja du också så hälsar de garanterat (H)