Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Nästan ingen som hälsar på mig ute på bonnavischan heller - antagligen ser jag alldeles för proffsig ut - eller också inte...

Om man "drar i ångtutan" när man hör tåget komma bakom sig får man glada tutningar från tågen. Bonnvischan is da shit!

Igår på en tur cyklade jag ikapp min kompis, när jag var 2 m bakom hälsade jag inte utan skrek "undan tjockis" på ett fint och varmt sätt.. Några sekunder senare såg jag att det var en person som visserligen var lik min kompis men likväl en alldeles egen

Alldeles för många i Faluntrakten?

Den senaste veckan har det börjat hälsas något alldeles infernaliskt här i Stor-Stockholm. Antingen har alla läst den här tråden på FunBeat eller så är det för att VR går nästa vecka.

99:orna leter hjul.

Trafikförordningen säger följande om signaler:

"64 § När det behövs för att förebygga eller avvärja fara, skall en förare ge ljud- eller ljussignaler eller på något annat lämpligt sätt väcka andra trafikanters uppmärksamhet. Signaler får inte ges längre

Precis. Oftast brukar de dock göra det för att visa att de är korkade.

Verkar vara så att ju sämre väder det är här i trakten, desto bättre hälsar folk!? Så var det i morse, varenda kotte hälsade, även de som bara brukar stint titta fråmåt.

Nu kommer jag inte få se den äldre skolfröken på ett tag, hon går på sommarlov. Tråk

I taskigt väder hälsar man av solidaritet?
Försökte hälsa på en cyklande "gosse" igår utåt Slaka, men han såg bara road ut (?)