Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:18Jag brukar hälsa på alla cyklister, utom i motvind när jag hänger så djupt i bocken att jag inte ser dem förrän det är försent. De flesta brukar heja tillbaka, eller förekomma mig varvid de får en returhälsning.
Högaktningsfullt
Hans B
Jag brukar hälsa på alla cyklister, utom i motvind när jag hänger så djupt i bocken att jag inte ser dem förrän det är försent. De flesta brukar heja tillbaka, eller förekomma mig varvid de får en returhälsning.
Högaktningsfullt
Hans B
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:34Jag gjorde ett litet experiment på dagens runda: hälsade på allt som satt på två hjul. Och visst fann jag ett samband - ju "proffsigare" (rakade ben, aggresiv sittställning osv) utseende, desto STÖRRE sannolikhet att min hälsning besvarades. Totalt sett s
Jag gjorde ett litet experiment på dagens runda: hälsade på allt som satt på två hjul. Och visst fann jag ett samband - ju "proffsigare" (rakade ben, aggresiv sittställning osv) utseende, desto STÖRRE sannolikhet att min hälsning besvarades. Totalt sett s
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:41Hur hann du se om benen var rakade? 😉
Hur hann du se om benen var rakade? 😉
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:45det var nog på håret att han hann se det.
det var nog på håret att han hann se det.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:51-AT-: en MYCKET bra fråga! Efter år av träning behöver jag inte ens se benen för att avgöra om de är rakade eller inte. Fjuniga tjejben är knepiga (särskilt som det inte känns helt OK att kolla in folks ben för länge), men ett par lurviga killditon sticke
-AT-: en MYCKET bra fråga! Efter år av träning behöver jag inte ens se benen för att avgöra om de är rakade eller inte. Fjuniga tjejben är knepiga (särskilt som det inte känns helt OK att kolla in folks ben för länge), men ett par lurviga killditon sticke
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 21:03Du har tydligen inte samma synfel som jag, för möter jag nån i +30 km/h så hinner då inte jag se om benen är rakade eller lurviga... och då cyklar jag ändå med slipade solglasögon!
Nån cyklande dam har jag hittills inte mött här på landsbygden - sällan m
Du har tydligen inte samma synfel som jag, för möter jag nån i +30 km/h så hinner då inte jag se om benen är rakade eller lurviga... och då cyklar jag ändå med slipade solglasögon!
Nån cyklande dam har jag hittills inte mött här på landsbygden - sällan m
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 23:06FAN jag har syndat,, var ute med klubben idag och körde ett intensivpass och när man har 90-95% av maxpuls blir det helt enkelt för mycket att även hålla koll på mötande cyklister å hälsa men jag tror att man är ursäktad i de läget
FAN jag har syndat,, var ute med klubben idag och körde ett intensivpass och när man har 90-95% av maxpuls blir det helt enkelt för mycket att även hålla koll på mötande cyklister å hälsa men jag tror att man är ursäktad i de läget
Quote from Fredrik Närenfors on 26 May 2009, 23:08Ligger man i en klunga så är det första man som hälsar. Resten ska se till att de inte kraschar och således ge fanken i mötande.
När det går över 50 behöver man inte hälsa.
Ligger man i en klunga så är det första man som hälsar. Resten ska se till att de inte kraschar och således ge fanken i mötande.
När det går över 50 behöver man inte hälsa.
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 10:54När det går saktare än 11km får man oxå dispens (energisparande)
När det går saktare än 11km får man oxå dispens (energisparande)
Quote from Torbjörn Ohlsson on 27 May 2009, 16:42Det var väl ungefär där vi låg, Magnus - runt 50 knyck. En stor klunga på en liten, men trafikerad väg som dessutom innehöll många småkullar och svängar. Självklart är vi ursäktade. Fullt sjå att hålla hjul för fasen, då lyfter man inte blicken och slänge
Det var väl ungefär där vi låg, Magnus - runt 50 knyck. En stor klunga på en liten, men trafikerad väg som dessutom innehöll många småkullar och svängar. Självklart är vi ursäktade. Fullt sjå att hålla hjul för fasen, då lyfter man inte blicken och slänge