Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ok, kan kanske vara värt att prova, torskar en hundring...
Fick nyss lite skakbehandling på vaderna, och träningscykling Tis & Ons, 30min, låg belastning.

LL nästa. Vet inte om jag vill ha kompressionsstrumpa, för de var ju i neupren, 4mm. Verkar riktigt

Många får kramper i vaderna, få någon annan stans. Undrar varför man får magnesiumbrist just i vaderna? (obs ironi)

OkiDoki mannen. Har haft skakmaskin på vaderna idag, cykling imöra + ons, 30 min, lätt belastning.

Icepower o lite Voltarengel då å då nu o då å sen 🙂

Blir nog nu mest vila innan Lidingö........

fast nu känns det illa, mest i vänster vad, 17singens sk

Anders, ingen här har väl pratat om magnesiumbrist!?

Däremot är det väl känt att magnesium, i terapeutiska doser, kan ge effekt på krampande muskler. T ex vader. Det kan funka bra mot Restless Legs också, har jag märkt av egen erfarenhet. Dock har jag ko

Några tips om hur man får i sig magnesium under loppet? Vattenflaska med magnesiumbrus? Vill gärna slippa vätskebälte. Någon har föreslagit påse med salt att knapra innan vätskekontroll...

Jag fär se hur jag gör 🙂

Magnus: Elektrolyttabletter! Går att ha med sig i en liten påse. Det får vara hur obevisat som helst forskningsmässigt om det funkar eller inte men jag har sett med egna ögon hur krampproblem hävts under pågående tävling med hjälp av dessa. Vet att många

Sylvia: som jag förstår det är det många inte minst medicinare som säger att magnesium inte alls har effekt på muskjler som krampar pga fysisk utmattning.

Att det kan ha effekt om man har kramper just pga elekrtrolytbrist betyder ju INTE med automatik

Mackan, hur tar du dem under loppet? Tugga och svälj, skölj ner med vatten? Eller brustabletger?

Sväljer med vatten. Jag brukar bara ta såna tabletter på bergsmaror då det blir lite längre löptider men en kille som jag tränar tar dom även på vanliga maraton eftersom han tidigare har haft stora krampproblem.