Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Du kommer att ha mindre problem på Lidingöloppet, om du springer i det tempo du hade idag. Musklerna bryts ner, men kommer att återhämta sig till en högre nivå.

Det är väl 2 veckor kvar; det borde räcka för att återhämta sig efter Lasse-Majas härjningar!

Eftersom det var båda vaderna som krampade så låter det som en överansträngning pga lite klena vader till det tempot och underlaget, ja.

Kompressionsstrumpor och magnesium (=får muskler att slappna av) kan säkert hjälpa Dig bra på LL.

Men sen kanske Du

låter som om kompressionsstrumpor & magnesium vinner?

får väl "klova" på lokal styrkelokal o sniffa magnesium, läs humor, igen (V)

Magnesium är kanske bra för tron, men för vaderna tror jag mer på typ rephoppning, backlöpning och annan specifik o tuff vadträning

Strunta du i magnesium:

Varför får man kramp? -Del I

Varför får man kramp? -Del II

struntar härmed i magnesiumet, för jag tror även jag att mina "fjolliga" storkvader behöver mera riktig löparträning.......

fast jag hade en viss tilltro till mina närapå 115 mil detta år, dem flesta i terränge skulle vara bra nog. Löpte 450 höjdmeter på

Tack Annica, läst båda, hittade den ena under mitt surfande själv.....

Och med en dåres envishet tjatar jag likt en papegoja: "En gång är ingen gång - två gånger är en vana." Varför börja tvivla på dina vaders kapacitet NU - innan LL?

/Papegojan 🙂

He he Kristina, ingen fara. Jag hör, eller läser. Du har rätt.

Tom i mitt arbete på lokal växellådsfabrik så kör jag samma mantra som du nu nämner. Är ett av mina vanligaste.

Men (litet men), jag vill bara göra allt jag kan för att mota Olle i grind. Ja

Strålande Sickan! 🙂

Köp ett par sådana däringa kompressionsstrumpor dårå och provspring dom några gånger innan LL. Känns det bra har du gjort precis vad du kan i nuläget tror jag för att mota Olle.

Tuta å kör! (t+)