Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ångrar nästan att jag ställde frågan....hehehe...!!??!!....??
Lennart Skoog...är du med i FunBeat....över 60 marathonlopp....helt djävla otroligt...Skriv gärna en rad om hur många "långpass mellan 35 - 40 km" du kör om året?????
Själv märkte jag väl för c

Måste säga att jag blir riktigt imponerade när du berättar om dina prestationer KG!! 40 maror per år i 10 år är ju sjukt mycket (t+)

Vilket lopp har du återkommit till flest gånger? Vilket har du ångrat att du aldrig sprungit?

Kanske ska börja samla på

Tack vare alla långa träningspass + långa lopp mår jag bra. (t+)

Arrangerade Trollhätte Kanalmarathon ca. 40 ggr. Orkade även vara med själv ca. hälften av tillfällena.

Ångrar att jag ej sprang Spartathlon. :@
Var inbjuden av svarta att deltaga i Comrad

På vilket sätt vart du stoppat av politikerna för att starta i Comrades??? Låter ju måttligt roligt... Det är ett lopp jag väldigt gärna skulle vilja springa själv...

Varför är du motståndare till gym och intervallträning? Tycker iofs att backträning rä

"Vilket har du ångrat att du aldrig ställde upp i".......FEL SVAR...!?
Försök igen K-G....hehehe!?

Kjell. Du har definitivt fel jobb. 😉

Thomas.
Gym. Man sätter sig i en konstgjord maskin och utför en konstlad rörelse. (t-) ( Löpband = Usch och fy vad trist. )

Intervaller ger en människa kanske 1% bättre tid på en viss sträcka, men definitivt fler sk

Okidoki...nu måste vi få ett slut på allt palarvrandet: Frågan från Trådskaparen var: " Hur långt springer ni på era långpass å varför..???".
Jag kutar väl typ 12 - 16 km å varför???? Känns bra så typ??! S L U T.!

12-16 är ett normalpass för mig, springer sällan under det mer än under säsongsuppstarten, +25 är långpass.

Tar man bara det i maklig takt och undviker intervaller när man startar upp så är det inga problem. Intervaller kör jag personligen inte i vilket

Jag tillhör dem som förespråkar långpass som i tid motsvarar minst den tävlingstid man siktar på. Syftet är att vänja kroppen i belastning över fulla tiden. Cyklisterna kallar det för "muskelminne".

Om man vill springa maran på 3:30 så ska man alltså kör

Borde inte de som ger råd efter hur de själv gör alltid nämna huruvida råden faktiskt har lett till förbättring för de själva, annars blir det ju inte så intressanta råd.