Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 17:59Så - hur långa, hur många och hur snabba långpass sprang Ståhl?
Så - hur långa, hur många och hur snabba långpass sprang Ståhl?
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 18:0301.04 i detta ämne gör Mikael Forsström en sammanfattning + ger länk.
01.04 i detta ämne gör Mikael Forsström en sammanfattning + ger länk.
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 18:13Va faan får du allt ifrån K-G..!!!!!????.Kjell kutade nästan aldrig några långpass runt 40 km och är vår i särklass bästa marathonlöpare genom tiderna...! Det är inte dom där passen kring 35 - 40 km som det hänger på utan nåt helt annat.!?
Va faan får du allt ifrån K-G..!!!!!????.Kjell kutade nästan aldrig några långpass runt 40 km och är vår i särklass bästa marathonlöpare genom tiderna...! Det är inte dom där passen kring 35 - 40 km som det hänger på utan nåt helt annat.!?
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 18:30Lik förbaskat kom han upp i 17-19 mil i veckan.
Så han fick mängden + kvaliteten.
Han torde ha varit sponsrad, även om det då var ovanligt.
( Civilingenjör - elektronik - höjdare på Telia, Kristianstad )Eliten behöver bra mycket mer än vi motionärer.
De
Lik förbaskat kom han upp i 17-19 mil i veckan.
Så han fick mängden + kvaliteten.
Han torde ha varit sponsrad, även om det då var ovanligt.
( Civilingenjör - elektronik - höjdare på Telia, Kristianstad )
Eliten behöver bra mycket mer än vi motionärer.
De
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 23:00Obs att Kjell-Erik Ståhl tyckte att det var onödigt med långpass på träningen eftersom han sprang en tävlingsmara var 3-4:e vecka under sin aktiva tid.
Han var heller inte direkt nån "höjdare" på Televerket (jag jobbade där samtidigt fast i en annan del
Obs att Kjell-Erik Ståhl tyckte att det var onödigt med långpass på träningen eftersom han sprang en tävlingsmara var 3-4:e vecka under sin aktiva tid.
Han var heller inte direkt nån "höjdare" på Televerket (jag jobbade där samtidigt fast i en annan del
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 23:09Men även om det nu var hans långpass så var de ju knappast ens Long STEADY Distance, utan snarare Long SPEEDY Distance! Inget hasande där inte. 🙂
Men även om det nu var hans långpass så var de ju knappast ens Long STEADY Distance, utan snarare Long SPEEDY Distance! Inget hasande där inte. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 07:56Trådar är intressanta då de tenderar att bli trasselsuddar men förgreningar i alla möjliga riktningar.
Långa långpass kör jag gärna. Skulle klämma in fler 5-6h pass om mitt familjeliv tillät. Har dock följande tips till er som skulle vilja både ha helgle
Trådar är intressanta då de tenderar att bli trasselsuddar men förgreningar i alla möjliga riktningar.
Långa långpass kör jag gärna. Skulle klämma in fler 5-6h pass om mitt familjeliv tillät. Har dock följande tips till er som skulle vilja både ha helgle
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 08:52Trådskapare Stefan hoppas väl på minst sub. 3:30 i Stockholm.
Ett ex.:
Hans-Joachim Meyer tränade och tränade men det var lögn att nå målet: världsrekordet + mindre än 1 timme. Pers ca. 3:10.Så han gav upp och hängde med några marathonsamlare.
I novemb
Trådskapare Stefan hoppas väl på minst sub. 3:30 i Stockholm.
Ett ex.:
Hans-Joachim Meyer tränade och tränade men det var lögn att nå målet: världsrekordet + mindre än 1 timme. Pers ca. 3:10.
Så han gav upp och hängde med några marathonsamlare.
I novemb
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 19:08Håller du med mig nu K-G när jag säger att: "Dom som kutar mer än typ 10 - 14 marathonlopp per år inte springer å kanske inte heller behöver springa några långpass på 35 - 40 km." Nu handlar det ju om "simpla motionärer" naturligtvis....men ändå..Ref en a
Håller du med mig nu K-G när jag säger att: "Dom som kutar mer än typ 10 - 14 marathonlopp per år inte springer å kanske inte heller behöver springa några långpass på 35 - 40 km." Nu handlar det ju om "simpla motionärer" naturligtvis....men ändå..Ref en a
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 19:26Jag var under 3:30 17 år i rad. 🙂
Då jag förståndigt nog ej tog ut mig på mina marathonlopp ( utom i undantagsfall, då det oftast berodde på att jag hade en mindre bra dag ) så tänkte jag vid start att det skulle bli en nyttig träningstur. Spurtade ald
Jag var under 3:30 17 år i rad. 🙂
Då jag förståndigt nog ej tog ut mig på mina marathonlopp ( utom i undantagsfall, då det oftast berodde på att jag hade en mindre bra dag ) så tänkte jag vid start att det skulle bli en nyttig träningstur. Spurtade ald