Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 09:55KG: Nu är ju intervallerna på 20 k 🙂 utan den totala mängden blir oftast kanske 10-11 i tröskelfart 2 x 20 min, 7 x 6 minuters eller 4 x 10 minuters typ =) Men gillar att värma´upp ordenligt och så får man ju passa på och träna när man har tid och inte
KG: Nu är ju intervallerna på 20 k 🙂 utan den totala mängden blir oftast kanske 10-11 i tröskelfart 2 x 20 min, 7 x 6 minuters eller 4 x 10 minuters typ =) Men gillar att värma´upp ordenligt och så får man ju passa på och träna när man har tid och inte
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 10:37Ett tremilapass är mer tidseffektivt än tre milpass eftersom de senare kräver tre ggr så mycket tid för ombyte och dusch. Så den förklaringen går bort. Tycker man att 3 timmars träning i sträck inkräktar för mycket på den heliga helgtiden, som bör ägnas å
Ett tremilapass är mer tidseffektivt än tre milpass eftersom de senare kräver tre ggr så mycket tid för ombyte och dusch. Så den förklaringen går bort. Tycker man att 3 timmars träning i sträck inkräktar för mycket på den heliga helgtiden, som bör ägnas å
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 10:44Håller helt med David G.
Jag hade ej tid att klämma in en massa träningspass så det blev få men längre. För mycket bortkastad tid före och efter passet.
Att det sedan visade ge mig fördelar löpmässigt var ju ett extra plus.
Plus alla trevliga resor til
Håller helt med David G.
Jag hade ej tid att klämma in en massa träningspass så det blev få men längre. För mycket bortkastad tid före och efter passet.
Att det sedan visade ge mig fördelar löpmässigt var ju ett extra plus.
Plus alla trevliga resor til
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 11:08"Man blir bra på det man tränar
Springer man de flesta långpass på 25km så blir man bra på att springa 25km"Av egen erfarenhet vet jag att det inte stämmer riktigt. I fjol sprang jag långpass på 2-3 tim i 7:10-7:45-tempo och totalt fyra riktigt långa på
"Man blir bra på det man tränar
Springer man de flesta långpass på 25km så blir man bra på att springa 25km"
Av egen erfarenhet vet jag att det inte stämmer riktigt. I fjol sprang jag långpass på 2-3 tim i 7:10-7:45-tempo och totalt fyra riktigt långa på
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 11:48Ja, det är ju klart.
Blir kanske lite väl tungt att springa alla 42km långpass på 2:30 varje vecka 🙂
Ja, det är ju klart.
Blir kanske lite väl tungt att springa alla 42km långpass på 2:30 varje vecka 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 12:54Mackan:
Håller med fullständigt att folk gärna lägga ner mer tid när det gäller "mindre ansträngande" aktiviteter. Men när det gäller mer krävande aktiviteter (långpass 35-40 km ;)) då räcker tiden inte till.En aktivitet som många gör varje helg och so
Mackan:
Håller med fullständigt att folk gärna lägga ner mer tid när det gäller "mindre ansträngande" aktiviteter. Men när det gäller mer krävande aktiviteter (långpass 35-40 km ;)) då räcker tiden inte till.
En aktivitet som många gör varje helg och so
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 13:21Det där är ju en gammal rejvslogan 😀
Det där är ju en gammal rejvslogan 😀
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 13:22Bertil Järlåker knatade ett år 37K i snitt/dag.
Kvällen före ett marathonlopp brukade han provlöpa banan.
Han blev även bra på ultralopp. (t+)Jag själv håller mig lugn på lugna pass. Extremlånga.
Tack vare det kan jag springa fort på 1K. (t+)Positiva
Bertil Järlåker knatade ett år 37K i snitt/dag.
Kvällen före ett marathonlopp brukade han provlöpa banan.
Han blev även bra på ultralopp. (t+)
Jag själv håller mig lugn på lugna pass. Extremlånga.
Tack vare det kan jag springa fort på 1K. (t+)
Positiva
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 13:56KG: Det va ett mycket imponerande snitt!!!! Jag har ökat min mängd en del under vintern och kört ganska lugnt på alla pass och nyss persat på 1000 m (2.55) och på 3000 m (9.58) utan att tränat i närheten av dom farterna senaste tiden...
Men man ska inte
KG: Det va ett mycket imponerande snitt!!!! Jag har ökat min mängd en del under vintern och kört ganska lugnt på alla pass och nyss persat på 1000 m (2.55) och på 3000 m (9.58) utan att tränat i närheten av dom farterna senaste tiden...
Men man ska inte
Quote from ellen olsson on 7 January 2010, 14:07Long _Steady_ Distance är den ursprungliga betydelsen.
Long _Steady_ Distance är den ursprungliga betydelsen.