Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 14:19Fredrik: Det va en mycket bättre betydelse! har aldrig hört det för men låter mer som det va det Lydiard menade med LSD...
Fredrik: Det va en mycket bättre betydelse! har aldrig hört det för men låter mer som det va det Lydiard menade med LSD...
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 14:45Då de flesta som utnyttjade LSD var medel och långdistans-löpare så var tempot jämfört med deras tävlingsfart väldigt "Sloooooooooow".
Därav lite felaktigt uttrycket slow.Medel - långdistans var förr:
800 - 10.000 meter.Anders G.
De flesta av er hade
Då de flesta som utnyttjade LSD var medel och långdistans-löpare så var tempot jämfört med deras tävlingsfart väldigt "Sloooooooooow".
Därav lite felaktigt uttrycket slow.
Medel - långdistans var förr:
800 - 10.000 meter.
Anders G.
De flesta av er hade
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 16:39Och vad gjorde denna Bertil Järlåker på marathon då? Det som diskuteras är väl ändå marathonträning och inte ultralöpning? Tror inte att nån enda person i världseliten i marathon provspringer hela banan dagen innan ett lopp. Förefaller mest som en idiotis
Och vad gjorde denna Bertil Järlåker på marathon då? Det som diskuteras är väl ändå marathonträning och inte ultralöpning? Tror inte att nån enda person i världseliten i marathon provspringer hela banan dagen innan ett lopp. Förefaller mest som en idiotis
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 16:43Väl rutet Lars.
Själv hinner jag inte ens göra alla fel...
Väl rutet Lars.
Själv hinner jag inte ens göra alla fel...
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 16:43Håller absolut med dig Lars i ditt sista stycke...trots en viss sarkasm...hehe!?
Håller absolut med dig Lars i ditt sista stycke...trots en viss sarkasm...hehe!?
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 16:49Bertil Järlåker gjorde sub 3h.
Förr gjordes det definitivt fler fel än vad som göres idag.
Då fanns inte dagens expertis.
Så då måste det ha begåtts fler fel.
Eller?Torleif Rekebo lufsade aldrig fortare än 5:30 på träning.
Han gjorde sub 3h. även efter
Bertil Järlåker gjorde sub 3h.
Förr gjordes det definitivt fler fel än vad som göres idag.
Då fanns inte dagens expertis.
Så då måste det ha begåtts fler fel.
Eller?
Torleif Rekebo lufsade aldrig fortare än 5:30 på träning.
Han gjorde sub 3h. även efter
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 17:08No offense, men sub 3h är ingen jättetid direkt med tanke på den träningsmängden. Jag skulle tro att Järlåker kunde blivit bättre på marathon om han lite mer specifikt. Men det var ultra han satsade på?
Om Torleif Rekebo hade höjt farten lite hade han ka
No offense, men sub 3h är ingen jättetid direkt med tanke på den träningsmängden. Jag skulle tro att Järlåker kunde blivit bättre på marathon om han lite mer specifikt. Men det var ultra han satsade på?
Om Torleif Rekebo hade höjt farten lite hade han ka
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 17:47Helt OK Lars.
Jag lär ju inte heller hålla mig på mattan alltid.Torleif klarade trots en del ultra ca. 200 marathonlopp under 3h. 🙂
Hans pers var runt 2:40.Kjell-Erik Ståhl klarade 100 marathonlopp under 2:30.
Ett år 11 under 2:20.
Ganska hyfsat min
Helt OK Lars.
Jag lär ju inte heller hålla mig på mattan alltid.
Torleif klarade trots en del ultra ca. 200 marathonlopp under 3h. 🙂
Hans pers var runt 2:40.
Kjell-Erik Ståhl klarade 100 marathonlopp under 2:30.
Ett år 11 under 2:20.
Ganska hyfsat min
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 17:53Ståhl hade tydligen en fantastisk löpekonomi. Gissningsvis kan man koppla det till att han hade (har fortfarande?) en löpmekanik som gjorde att han slet sin kropp avsevärt mindre än andra löpare i hans tidsklass.
Ståhl hade tydligen en fantastisk löpekonomi. Gissningsvis kan man koppla det till att han hade (har fortfarande?) en löpmekanik som gjorde att han slet sin kropp avsevärt mindre än andra löpare i hans tidsklass.
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 17:58Kjell-Erik var ju dessutom f.d. orienterare.
Elit.Så där fick han mycket sidomuskler att arbeta.
Hans kropp var således följsam.
Kjell-Erik var ju dessutom f.d. orienterare.
Elit.
Så där fick han mycket sidomuskler att arbeta.
Hans kropp var således följsam.