Quote from Guest on 24 October 2009, 18:06När jag är ute och springer, speciellt nu när det börjar bli lite kyligare, rinner näsan. Jag är inte sjuk och det är inte snor som kommer ut, men är ändå lite nyfiken på vad det kan bero på. Är det nån som vet?:-)
När jag är ute och springer, speciellt nu när det börjar bli lite kyligare, rinner näsan. Jag är inte sjuk och det är inte snor som kommer ut, men är ändå lite nyfiken på vad det kan bero på. Är det nån som vet?:-)
Quote from Elias Engqvist on 24 October 2009, 18:16Det är helt naturligt - antagligen vill kroppen skölja ut/stoppa ev. damm mm som annars skulle åka in i lunrna därför sätts snorapparaten igång! Tror jag iaf.
Det är helt naturligt - antagligen vill kroppen skölja ut/stoppa ev. damm mm som annars skulle åka in i lunrna därför sätts snorapparaten igång! Tror jag iaf.
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 18:18Om det inte är snor, vad är det då? 🙂 Fast sant, det är inte samma snor som när man är förkyld förstås. Jag snorar faktiskt mest hela året när jag tränar ute. Men när det är fuktigt, kallt och mer fartvind så ökar det.
Om det inte är snor, vad är det då? 🙂 Fast sant, det är inte samma snor som när man är förkyld förstås. Jag snorar faktiskt mest hela året när jag tränar ute. Men när det är fuktigt, kallt och mer fartvind så ökar det.
Quote from Catharina Brattlin on 24 October 2009, 18:20http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52133&a=596188&from=tipsa
Tydligen väldigt vanligt. Jag får så vid två tillfällen; när jag springer ute i lite kyligare luft och när jag äter stark thai-mat. 🙂
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52133&a=596188&from=tipsa
Tydligen väldigt vanligt. Jag får så vid två tillfällen; när jag springer ute i lite kyligare luft och när jag äter stark thai-mat. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 18:23Luftfuktningen som fungerar och bihålorna som producerar
Luftfuktningen som fungerar och bihålorna som producerar
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 18:25Christer: Fast då borde ju varma dagar vara värst om det är damm. På långpass på vintern kan det bli så täppt att jag får svårt att rensa näsan. (#)
Christer: Fast då borde ju varma dagar vara värst om det är damm. På långpass på vintern kan det bli så täppt att jag får svårt att rensa näsan. (#)
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 18:27Jag är inne på Sylvias spår.
När det blir kallt ute så blir yttre delarna av näsan kall.
Sedan kommer uppvärmd luft från lunrna som möter denna kalla yta vilket gör att luften inte orkar bära fukten och den kondenserar. Ungefär som badrumsspegeln.
Jag är inne på Sylvias spår.
När det blir kallt ute så blir yttre delarna av näsan kall.
Sedan kommer uppvärmd luft från lunrna som möter denna kalla yta vilket gör att luften inte orkar bära fukten och den kondenserar. Ungefär som badrumsspegeln.
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 18:29Bihålor som producerar?
Tänker du på bikupor?
Bihålor som producerar?
Tänker du på bikupor?
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 18:30Följ snorspåret.
Följ snorspåret.
Quote from ellen olsson on 24 October 2009, 18:44Det är fullt naturligt. Tänk på Wassberg!
Det är fullt naturligt. Tänk på Wassberg!