Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 10:37Se upp för alla som säger absoluta saker.
Det finns till exempel en affisch på mitt gym som säger att man skall äta inom 15 minuter efter ett träningspass. Underförstått, om man inte äter inom den tiden så är hela träningspasset meningslöst och man kunde
Se upp för alla som säger absoluta saker.
Det finns till exempel en affisch på mitt gym som säger att man skall äta inom 15 minuter efter ett träningspass. Underförstått, om man inte äter inom den tiden så är hela träningspasset meningslöst och man kunde
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 11:07Det finns gott om motionärer som tränar regelbundet, flera pass i veckan. Liksom det finnas motionärer som tränar lite då ochdå, har problem med motivationen och saknar prestatitionsmål för sin träning.
Att tvärsäkert tala om för denne heterogena grupp h
Det finns gott om motionärer som tränar regelbundet, flera pass i veckan. Liksom det finnas motionärer som tränar lite då ochdå, har problem med motivationen och saknar prestatitionsmål för sin träning.
Att tvärsäkert tala om för denne heterogena grupp h
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 12:06Du har redan fått många bra svar men här är mina 50 öre:
Ett långpass på 13-15 km är inte så mycket längre än 10 km så det är inget konstigt om du inte behöver springa _mycket_ långsammare.
Om du däremot klarar hålla exakt samma tempo i 15 km som i 10 så
Du har redan fått många bra svar men här är mina 50 öre:
Ett långpass på 13-15 km är inte så mycket längre än 10 km så det är inget konstigt om du inte behöver springa _mycket_ långsammare.
Om du däremot klarar hålla exakt samma tempo i 15 km som i 10 så
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 12:09Tycker AT:s tankar var bra! 🙂 Tar till mig dem själv, för jag är nog sån. Lätt att bli bekväm i "sitt" tempo. (H)
Tycker AT:s tankar var bra! 🙂 Tar till mig dem själv, för jag är nog sån. Lätt att bli bekväm i "sitt" tempo. (H)
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 12:14Framför allt reagerar jag över en del löpare här på Funbeat som tränar och tävlar från 5 km upp till halvmarthon i nästan exakt samma fart. Jag som nybörjare och naturligt nyfiken ser också nästan varje vecka personer som gör samma kilometertid på milen s
Framför allt reagerar jag över en del löpare här på Funbeat som tränar och tävlar från 5 km upp till halvmarthon i nästan exakt samma fart. Jag som nybörjare och naturligt nyfiken ser också nästan varje vecka personer som gör samma kilometertid på milen s
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 12:21Men.skillnad i tempo mellan långpass och utfyllnadsdistanspass behöver väl inte vara stor? Det rekommenderas snarare ofta vad jag sett. Om man tränar 3 ggr i veckan behöver man knappast köra dessa typer av pass, utan kan dra på ordentligt. Tränar man sex
Men.skillnad i tempo mellan långpass och utfyllnadsdistanspass behöver väl inte vara stor? Det rekommenderas snarare ofta vad jag sett. Om man tränar 3 ggr i veckan behöver man knappast köra dessa typer av pass, utan kan dra på ordentligt. Tränar man sex
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 12:27Jag håller med många ovan.
Här är två läsvärda inlägg om distansträning som visserligen riktar sig till cyklister, men ändå:
http://ormmicke.wordpress.com/2011/08/24/syftet-med-distanstraning-del-1/
http://ormmicke.wordpress.com/2011/08/31/syftet-med-d
Jag håller med många ovan.
Här är två läsvärda inlägg om distansträning som visserligen riktar sig till cyklister, men ändå:
http://ormmicke.wordpress.com/2011/08/24/syftet-med-distanstraning-del-1/
Quote from Jonny Persson on 11 October 2013, 12:33"Tränar man sex ggr i veckan, så kör man oftast intervaller och snabbvdistans också, och då kan milpassen Gott gå i kångpasstempo.
Eller?"
Ja utfyllnadspassen kan gott gå i långpasstempo då. Distansfart som jag kallar det. Hur den farten ser ut för mig
"Tränar man sex ggr i veckan, så kör man oftast intervaller och snabbvdistans också, och då kan milpassen Gott gå i kångpasstempo.
Eller?"
Ja utfyllnadspassen kan gott gå i långpasstempo då. Distansfart som jag kallar det. Hur den farten ser ut för mig
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 12:41Jag springer mina långpass i det tempo som kroppen tycker är behagligt, det tror jag sliter minst. För mig blir detta ca tävlingstempo på milen + 50-60 s/km.
Förr försökte jag springa 15-30 s/km långsammare, det slet mer.
Jag springer mina långpass i det tempo som kroppen tycker är behagligt, det tror jag sliter minst. För mig blir detta ca tävlingstempo på milen + 50-60 s/km.
Förr försökte jag springa 15-30 s/km långsammare, det slet mer.
Quote from Funbeat user on 11 October 2013, 13:54Jessica O: Jag har inga andra synpunkter på hur långsamt ett långpass ska gå, men engelska kan jag och står det SHOULD så betyder det inte skall utan BÖR, vilket gör hela skillnaden i hur man ska tänka.
Hade de menat SKALL hade det stått SHALL eller MUST
Jessica O: Jag har inga andra synpunkter på hur långsamt ett långpass ska gå, men engelska kan jag och står det SHOULD så betyder det inte skall utan BÖR, vilket gör hela skillnaden i hur man ska tänka.
Hade de menat SKALL hade det stått SHALL eller MUST