Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför så långsamt?
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl nu man också helt random men något relevant skall slänga in i debatten att LSD skall tydas Long Steady Distance (H)

Helt rätt Nicke, det är många som feltolkar den akronymen.

Det är väl nu man också helt random men något relevant skall slänga in ett skönt citat från bäste svensken på årets Lidingölopp.
"Ni ska inte vara så rädda för att ta i. Våga springa på lite på l

En annan tråd där samme Laser också skriver om distansfart:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1372952

Mycket bra tankar, tycker jag.

För vad det kan vara värt: härom förrgår sprang jag 27K, vilket är långt, men inte LÅNGT för mig, på 2:19, vilket ger 5:10/K, vilket då är snabbt för mig på den distansen. Ett annat pass av den längden hade säkert gått långsammare. Mitt råd är att låta va

Har också uppfattat det som att poängen med långpassen är att vara ute lång tid - vilket redan nämnts ovan. Om man är ute 2-3 timmar så är det väl någon form av långpass och marschfarten kan månne få avgöras av dagsformen. Något som åtminstone en orutiner

Joakim.
Det finns inga experter som nästan alltid har rätt.
De har sällan rätt.
Däremot finns människor som på sitt specifika sätt funnit något som fungerat.

Experter,
Förr sa de att fart dödar. Det tror ( OBS. tror ) jag på.
Vilken fart då?
Pratte

"Förr sa de att fart dödar. Det tror ( OBS. tror ) jag på. "

K-G, det säger jag fortfarande. Att det är farten som dödar, inte distansen.

Vad jag vet finns det få som fixar 120% av tröskelpulsen i 120 minuter. 80% av tröskelpulsen i 120 minuter däremot

Tack för massa intressanta tankar! Lite olika input och jag får sålla och ta till mig det som låter bäst 😉 Mina långpass ligger som sagt runt 13-16 idag, men målet är ju halvmaran nästa år så de kommer bli längre. Jag började springa igen efter min sista

Jessica, det viktigaste om man ska sammanfatta den samlade visdomen här är väl att det inte finns några absoluta och entydiga sanningar för vad man ska eller måste.

Experimentera och se vad som känns bäst för dig. Och kör gärna långpassen i lite olika f

Inför Kungsholmen runt (halvmaran) i år körde jag ett antal 15km pass i för mig hög fart. Persade på halvmaran så det small om det. 🙂