Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 11:41Hm, den där muskeln tycker jag jag har tränat ganska mycket!... Dock inte på det viset. Men vaderna behöver löpvana för att överleva för mig..
Hm, den där muskeln tycker jag jag har tränat ganska mycket!... Dock inte på det viset. Men vaderna behöver löpvana för att överleva för mig..
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 11:53Lustigt .. varför styrketräna när man kan stretcha som är mkt roligare?
Lustigt .. varför styrketräna när man kan stretcha som är mkt roligare?
Quote from Elias Engqvist on 28 March 2012, 12:10Därför att stretching bara ger lite välbefinnande för stunden - den förändrar inget "varaktigt" i kroppen.
Därför att stretching bara ger lite välbefinnande för stunden - den förändrar inget "varaktigt" i kroppen.
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 12:14Christer Schapiro
Betyder det att gymnaster är bara viga vör stunden?
Christer Schapiro
Betyder det att gymnaster är bara viga vör stunden?
Quote from Elias Engqvist on 28 March 2012, 12:17Dom tränar båda sidorna av muskelgrupperna och tänjer ut senorna på ett helt annat sätt än det löpare kallar stretching!
Edit: Jag ändrade lite om stretch/tänj
Dom tränar båda sidorna av muskelgrupperna och tänjer ut senorna på ett helt annat sätt än det löpare kallar stretching!
Edit: Jag ändrade lite om stretch/tänj
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 12:44Gör alla löpare likadant?
Gör alla löpare likadant?
Quote from Elias Engqvist on 28 March 2012, 12:46Allt som innehåller ordet alla/allt är falskt 🙂
Allt som innehåller ordet alla/allt är falskt 🙂
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 00:41Vad ska man göra när man väl hamnat i skiten då, har haft en löpvila på snart ett halvår nu på grund av stela vader och börjar bli lite less 🙁
Borde det gå över om jag får bättre balans i underbenen eller finns det något annat man kan göra?
Vad ska man göra när man väl hamnat i skiten då, har haft en löpvila på snart ett halvår nu på grund av stela vader och börjar bli lite less 🙁
Borde det gå över om jag får bättre balans i underbenen eller finns det något annat man kan göra?
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 06:25I en annan tråd här på forumet diskuterade vi PET-flaskemetoden =)
Fyll en petplaska och lägg på golvet. Lägg vaden ovanpå och för den fram och tillbaks så att flaska rullar. Funkar även med fryst flaska men det blir väldigt kallt och hårt. Fungerar bra
I en annan tråd här på forumet diskuterade vi PET-flaskemetoden =)
Fyll en petplaska och lägg på golvet. Lägg vaden ovanpå och för den fram och tillbaks så att flaska rullar. Funkar även med fryst flaska men det blir väldigt kallt och hårt. Fungerar bra
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 08:28Jo visst vetdu, det gör ont men verkar fungera ganska bra 🙂
Jo visst vetdu, det gör ont men verkar fungera ganska bra 🙂