Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Uppvärmning/Nerjogg tar inte så lång tid? Beror väl lite på hur man räknar!
För mig brukar jag jogga lugnt ca 3km, därefter stretch och ett par koordinationslopp, och nerjoggen håller jag lugn fart 2-3km. Allt som allt tar det då kanske 35-40 min, och om

intervaller blir vad du gör dem till, om du inte är trött så tar du i för lite. Har du testat din max puls?
4*4 går, om jag har förstått det hela rätt, ut på att du ska vara så nära max du kan under varje intervall men orka köra sista på samma intensitet

Jag tycker det är kul att köra intervaller 🙂 Jobbigt? Nja det är ju relativt. Går man ut och dödar av ett långpass kan man må förbaskat dåligt efteråt. Aldrig känt så efter jag har tagit ut mig på intervaller. Då är det alltid en flod av endorfiner och

TS har inte nämnt något om att hon inte blir trött. Hon menar att det jobbiga går snabbt över! Eller?

Det hon skriver är att det inte är jobbigt.

Det jobbiga med intervaller är ju att man tar ut sig till absolut MAX i varje intervall. Det gör man ju inte på ett långpass finjoggande precis... Men tar man inte ut sig till max så är det ju inte jobbigt men då har man ju tappat hela poängen med interva

Med en gedigen uppvärmning ser jag ingen skaderisk med intervaller så länge du håller dem hyfsat långa (och på så sätt inte sprintar).

Ser och ser... Det är ju ett rent faktum att jag har skadat mig vid intervallträning, oavsett vad andra ser. 🙂 Efter att ha lagt mer än 3 månader på rehabträning nu, istället för att kunna slipa på formen till sommarens motionslopp, så kommer jag inte v

Sara, vilken typ av intervaller har du skadat dig på? Var det en bristning då, eller? Var du verkligen ordentligt uppvärmd?

Det var typ 4 min maxlöpning + 1-2 min vila i 30-60 min.

Jag kan inte rktigt säga vad det var som gjorde att jag fick problem i samband med detta, men problem fick jag (löparknä) och det har jag inte haft innan jag tränade så. Ärligt talat handlar det o