Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 12:51För övrigt, jag säger inte att jag eller någon annan ska träna monotont! Men det finns ju andra sätt att variera träningen på och få utveckling än just att köra maxprestation-intervaller.
Själv är jag ju (numer) en stor vän av alternativa träningsformer
För övrigt, jag säger inte att jag eller någon annan ska träna monotont! Men det finns ju andra sätt att variera träningen på och få utveckling än just att köra maxprestation-intervaller.
Själv är jag ju (numer) en stor vän av alternativa träningsformer
Quote from Catharina Brattlin on 22 May 2012, 18:11Sara, det är inte intervallerna i sig som gav Dig löparknät. Troligtvis hade Du fått det även efter 20 km lugn distanslöpning.
Allt handlar om hur stark kroppen är i förhållande till vad Du utsätter den för. Är inte kroppen stark nog och förberedd så kom
Sara, det är inte intervallerna i sig som gav Dig löparknät. Troligtvis hade Du fått det även efter 20 km lugn distanslöpning.
Allt handlar om hur stark kroppen är i förhållande till vad Du utsätter den för. Är inte kroppen stark nog och förberedd så kom
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 18:21Nja Sylvia.
Innan dataåldern åtminstone så blev väldigt få skadade av mängd,
däremot av intensitet.Numera skrivs ju väldigt ofta att lägga till minimalistiskt lite i veckodosen.
Det var inga större problem förr, bara man lyssnade på sin kropp.
Vi had
Nja Sylvia.
Innan dataåldern åtminstone så blev väldigt få skadade av mängd,
däremot av intensitet.
Numera skrivs ju väldigt ofta att lägga till minimalistiskt lite i veckodosen.
Det var inga större problem förr, bara man lyssnade på sin kropp.
Vi had
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 18:36Sylvia, så är det ju. Men jag har väl varit tränad nog i förhållande till min vanliga träningsdos om man säger så. Men när jag fick tuppjuck på att bli väldigt mycket snabbare väldigt mycket för fort, då var löparknät ett faktum. Hade jag tröskat på med m
Sylvia, så är det ju. Men jag har väl varit tränad nog i förhållande till min vanliga träningsdos om man säger så. Men när jag fick tuppjuck på att bli väldigt mycket snabbare väldigt mycket för fort, då var löparknät ett faktum. Hade jag tröskat på med m
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 18:42Rune Larsson är däremot inne på ngt han kallar "intervallrumpa" när folk som han uppfattar som inte mogna för intervaller försöker sig på det och får ont, och ja jag har nog haft det, men det har jag iaf kommit förbi. Däremot skulle jag inte skylla några
Rune Larsson är däremot inne på ngt han kallar "intervallrumpa" när folk som han uppfattar som inte mogna för intervaller försöker sig på det och får ont, och ja jag har nog haft det, men det har jag iaf kommit förbi. Däremot skulle jag inte skylla några
Quote from Catharina Brattlin on 22 May 2012, 18:57Tänk K-G, jag har också levt i många år innan dataåldern! 😉
Sara, precis. Därför tycker jag att det är lite bakvänt att "skylla på" intervallerna, distansen, whatever när man har fått en skada. Det är ju man själv som har orskat skadan. Egentligen. Om m
Tänk K-G, jag har också levt i många år innan dataåldern! 😉
Sara, precis. Därför tycker jag att det är lite bakvänt att "skylla på" intervallerna, distansen, whatever när man har fått en skada. Det är ju man själv som har orskat skadan. Egentligen. Om m
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 18:57Rune Larsson tränade intervaller senast 1971. (t+)
Nog skrivet.
Rune Larsson tränade intervaller senast 1971. (t+)
Nog skrivet.
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 19:02Vad gör han 400 meter på?
Vad gör han 400 meter på?
Quote from Elias Engqvist on 22 May 2012, 19:15Nu tycker jag att vi väntar med att bråka på K-G tills i morgon!
Nu tycker jag att vi väntar med att bråka på K-G tills i morgon!
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 19:15400 meter - inte en susning.
Hans pers på marathon - 2:18:xx
100K - 6:41:xx
Nordisk rekordhållare på 24H - 26.2xx meter.Räkna ut hans snitthastigheter på dessa lite längre sträckor.
Förr sprang de flesta ( inklusive mig ) för att det var skoj,
i dag är
400 meter - inte en susning.
Hans pers på marathon - 2:18:xx
100K - 6:41:xx
Nordisk rekordhållare på 24H - 26.2xx meter.
Räkna ut hans snitthastigheter på dessa lite längre sträckor.
Förr sprang de flesta ( inklusive mig ) för att det var skoj,
i dag är