Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 06:11Man kan säga att man får ont av fel upplagd träning, eller hur? Eller fel utförd.
Man kan säga att man får ont av fel upplagd träning, eller hur? Eller fel utförd.
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 06:23Nej, sklij på ont/smärta resp skada. Att det gör ont under och efter träning är helt normalt. Smärta är en del av idrottsutövningen.
Att däremot träna med för hög belastning eller för intensivt gör att man överskrider gränserna för vad muskler, leder oc
Nej, sklij på ont/smärta resp skada. Att det gör ont under och efter träning är helt normalt. Smärta är en del av idrottsutövningen.
Att däremot träna med för hög belastning eller för intensivt gör att man överskrider gränserna för vad muskler, leder oc
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 07:33Jag har aldrig blivit skadad av intervaller. Däremot av att springa i ett (för mig) för lågt tempo, där jag har svårt att hitta rätt flyt och löpsteg. Tänk vad olika det kan vara 🙂
Skador är en del av läropengen och kan hjälpa till att utvecklas som lö
Jag har aldrig blivit skadad av intervaller. Däremot av att springa i ett (för mig) för lågt tempo, där jag har svårt att hitta rätt flyt och löpsteg. Tänk vad olika det kan vara 🙂
Skador är en del av läropengen och kan hjälpa till att utvecklas som lö
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 08:35Snälle "aldrig" insinuante Christer.
Senast skrev du att inte alla skall hoppa på mig.
Du + några Vibram-talibaner är de enda.Jag mår skitbra. (t+)
Hur mår du?Intervallträning som är ämnet är kanonbra för duktiga sprinters.
Att lufsa runt i naturen
Snälle "aldrig" insinuante Christer.
Senast skrev du att inte alla skall hoppa på mig.
Du + några Vibram-talibaner är de enda.
Jag mår skitbra. (t+)
Hur mår du?
Intervallträning som är ämnet är kanonbra för duktiga sprinters.
Att lufsa runt i naturen
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 08:44för att reflektera och återknyta till TS så är 4x4 inte ett tröskelprotokoll vilket du använde det som då du la dig i 85%
pröva hitta tempot för 92%+ ...helst över 95% först då kan du kalla det VO2max annars faller det ner till mjölksyraträning.vill du
för att reflektera och återknyta till TS så är 4x4 inte ett tröskelprotokoll vilket du använde det som då du la dig i 85%
pröva hitta tempot för 92%+ ...helst över 95% först då kan du kalla det VO2max annars faller det ner till mjölksyraträning.
vill du
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 08:47Med "mjölksyraträning" menar du tröskelträning?
Med "mjölksyraträning" menar du tröskelträning?
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 08:48ja! ibland är det svårt att välja rätt ord på ett kärt barn 😉 så att "alla" hänger med
ja! ibland är det svårt att välja rätt ord på ett kärt barn 😉 så att "alla" hänger med
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 09:04Bra! Då är jag med och håller med dig 😉
Bra! Då är jag med och håller med dig 😉
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 09:07K-G
Du skriver att man skall ha kul när man springer. jag håller med.
Jag med flera tycker det är kul med intervallträning helt enkelt.
Vi gillar alla olika sorters löpning. Jag tex går inte igång på marathon, inte just nu i alla fall. Gillar man att
K-G
Du skriver att man skall ha kul när man springer. jag håller med.
Jag med flera tycker det är kul med intervallträning helt enkelt.
Vi gillar alla olika sorters löpning. Jag tex går inte igång på marathon, inte just nu i alla fall. Gillar man att
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 09:40Tomas. Ang. ultra och intervaller...
Håller inte med. Intervaller i backe för att träna styrka och muskeluthållighet. Sprintintervaller för att träna teknik och löpekonomi. Långa intervaller i överfart (i förhållande till tävlingstempo). Allt bidrar till
Tomas. Ang. ultra och intervaller...
Håller inte med. Intervaller i backe för att träna styrka och muskeluthållighet. Sprintintervaller för att träna teknik och löpekonomi. Långa intervaller i överfart (i förhållande till tävlingstempo). Allt bidrar till