Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 21:11Jag gillar intervallträning. Mår bra av att dela upp flåset i mindre bitar helt enkelt. Men det ska vara längre intervaller, gärna mellan 800 och 2000 meter. När jag efter flera års uppehåll återvände till löpningen fick jag dock för mig att springa 100-m
Jag gillar intervallträning. Mår bra av att dela upp flåset i mindre bitar helt enkelt. Men det ska vara längre intervaller, gärna mellan 800 och 2000 meter. När jag efter flera års uppehåll återvände till löpningen fick jag dock för mig att springa 100-m
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 21:33Emil Zatopek, som dominerade långdistanslöpningen i slutet av 40 -talet och till mitten av 50 - talet, tränade nästan bara intervallträning. Efter hans framgångar blev intervaller en del i de flesta långdistanslöpares träning. Så inte är intervallträning
Emil Zatopek, som dominerade långdistanslöpningen i slutet av 40 -talet och till mitten av 50 - talet, tränade nästan bara intervallträning. Efter hans framgångar blev intervaller en del i de flesta långdistanslöpares träning. Så inte är intervallträning
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 22:35Jag håller med anna här och förstår inte riktigt kritiken.
Jag har kört mycket intervaller och tempoträning i vår och man kan säga att jag börjar vänja mig vid det. Det känns faktiskt som en lägre tröskel att ge sig ut på ett intervallpass som med uppvä
Jag håller med anna här och förstår inte riktigt kritiken.
Jag har kört mycket intervaller och tempoträning i vår och man kan säga att jag börjar vänja mig vid det. Det känns faktiskt som en lägre tröskel att ge sig ut på ett intervallpass som med uppvä
Quote from Elias Engqvist on 23 May 2012, 23:04Jag har iofs aldrig varit med om ett intervallpass som tagit mindre än en timme!
Jag har iofs aldrig varit med om ett intervallpass som tagit mindre än en timme!
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 23:21Christer. Är du kanske nybörjare och inte så insatt? 60 min intervallpass låter inte som intervallpass.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=521804
"Obs! 4x4 intervaller betyr at du har fire innsatsperioder som hver er fire minutter lang
Christer. Är du kanske nybörjare och inte så insatt? 60 min intervallpass låter inte som intervallpass.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=521804
"Obs! 4x4 intervaller betyr at du har fire innsatsperioder som hver er fire minutter lang
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 23:39Jo så är det nog. Christer är helt enkelt nybörjare.
Jo så är det nog. Christer är helt enkelt nybörjare.
Quote from Elias Engqvist on 23 May 2012, 23:58Ja, just det så är det!
Men om man värmer upp c:a 15 min, kör lite löpskolning och strides och sen 5*1000m sen c:a 15 min att jogga hem igen så blir det c:a 1 timme.
Nybörjare tenderar att ta för lätt på uppvärmningen tyvärr.
Jag började att springa
Ja, just det så är det!
Men om man värmer upp c:a 15 min, kör lite löpskolning och strides och sen 5*1000m sen c:a 15 min att jogga hem igen så blir det c:a 1 timme.
Nybörjare tenderar att ta för lätt på uppvärmningen tyvärr.
Jag började att springa
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 00:35KG du är inte den enda källan till forntiden! 😉
Nu är inte intervallträning något nytt påfund. " Principen om att springa fort, ta en kort paus och sedan springa fort igen, befrämjade både hastighet och och uthållighet och var en beprövad metod redan hos
KG du är inte den enda källan till forntiden! 😉
Nu är inte intervallträning något nytt påfund. " Principen om att springa fort, ta en kort paus och sedan springa fort igen, befrämjade både hastighet och och uthållighet och var en beprövad metod redan hos
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 05:56Ganska mycket "jag har längre snopp än vad du har" och "min pappa är starkare än din" i den här tråden...
Ganska mycket "jag har längre snopp än vad du har" och "min pappa är starkare än din" i den här tråden...
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 07:17jag tycker det är kul med sarkasm, toppenhumor (t+)
jag tycker det är kul med sarkasm, toppenhumor (t+)