Quote from Elias Engqvist on 24 May 2012, 07:53Jag försöker bara räta ut några frågetecken 🙂
Fö:
Uppvärmning 15 min
Int 1: 4min
Vila 1: 3 min
Int 2: 4min
Vila 2: 3min
Int 3: 4min
Vila 3: 3min
Int 4: 4min
Nedjogg: 15minSumma: 55minuter!
Enl. den norska matematiken skulle man ha 5-10 minuters up
Jag försöker bara räta ut några frågetecken 🙂
Fö:
Uppvärmning 15 min
Int 1: 4min
Vila 1: 3 min
Int 2: 4min
Vila 2: 3min
Int 3: 4min
Vila 3: 3min
Int 4: 4min
Nedjogg: 15min
Summa: 55minuter!
Enl. den norska matematiken skulle man ha 5-10 minuters up
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 08:11Det intressanta är väll hur många VM/OS-guld man har? 😉
EDIT: SM-guld kan också räknas!
Det intressanta är väll hur många VM/OS-guld man har? 😉
EDIT: SM-guld kan också räknas!
Quote from Elias Engqvist on 24 May 2012, 08:16Jag har ett RM-guld och ett RM-brons! Räknas det?
Jag har ett RM-guld och ett RM-brons! Räknas det?
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 08:32Om jag inte minns helt fel från löptränarutbildningen bör själva ansträngningen på ett intervallpass vara mellan 20-25 minuter. (Det är i alla fall det jag försöker köra när jag tränar mig själv och andra)
Det betyder att på Christers exempel strax ovanfö
Om jag inte minns helt fel från löptränarutbildningen bör själva ansträngningen på ett intervallpass vara mellan 20-25 minuter. (Det är i alla fall det jag försöker köra när jag tränar mig själv och andra)
Det betyder att på Christers exempel strax ovanfö
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 08:33Kan inte annat än småskratta åt Christer fina sarkasm. 😀
Kan inte annat än småskratta åt Christer fina sarkasm. 😀
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 09:05Intressant det här med löpar-CV. Jag insåg att jag hade behövt ett igår när jag fyllde i en undersökning om ultralöpare. Ett komplett CV ska inte bara innehålla tävlingar utan också skadehistoriken och vad man har för andra mindre viktiga intressen vid si
Intressant det här med löpar-CV. Jag insåg att jag hade behövt ett igår när jag fyllde i en undersökning om ultralöpare. Ett komplett CV ska inte bara innehålla tävlingar utan också skadehistoriken och vad man har för andra mindre viktiga intressen vid si
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 10:10Christer. Du säger att du aldrig upplevt ett intervallpass under 1 timme men sen när du redogör mer precist för ett intervallpass så blir det 55 min 🙂
Det verkar ju som om du vore den erfarnare av oss så nybörjarepitetet passar kanske inte så bra då.
Christer. Du säger att du aldrig upplevt ett intervallpass under 1 timme men sen när du redogör mer precist för ett intervallpass så blir det 55 min 🙂
Det verkar ju som om du vore den erfarnare av oss så nybörjarepitetet passar kanske inte så bra då.
Quote from Elias Engqvist on 24 May 2012, 10:35Jag körde till ett lopp förra året och hade en av sveriges bästa maratontjejer i bilen. Vi skulle springa ett lopp något kortare än milen. Vi var lite försenade och hon var lite orolig för hon ville ha minst en halvtimme att värma upp!
Hon kom fyra sen.
Jag körde till ett lopp förra året och hade en av sveriges bästa maratontjejer i bilen. Vi skulle springa ett lopp något kortare än milen. Vi var lite försenade och hon var lite orolig för hon ville ha minst en halvtimme att värma upp!
Hon kom fyra sen.
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 14:51Jag brukar vara försiktig med intervallpassen när det gäller löpning.
Bra att göra ibland, men jag får också problem när jag kör det lite för ofta.Har hittat en bra kombination att köra stenhård Spinning eller Indoor Walking som är snällare mot lederna,
Jag brukar vara försiktig med intervallpassen när det gäller löpning.
Bra att göra ibland, men jag får också problem när jag kör det lite för ofta.
Har hittat en bra kombination att köra stenhård Spinning eller Indoor Walking som är snällare mot lederna,
Quote from Elias Engqvist on 24 May 2012, 15:20Vad tränar du då du kör "Indoor Walking"?
Vad tränar du då du kör "Indoor Walking"?