Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELVart hittar man folk som tränar d …
You need to log in to create posts and topics.

Överallt hör man talas om "goa gubbar ifrån Göteborg". Då har man inte provat att komma ner och prata med Stockholmsdialekt inte.. man behöver ju knappt bara öppna käften så är man avpolletterad som DRYG NOLLÅTTA och mot såna behöver man tydligen inte var

Tjahh, vet inte riktigt, allt sånt verkar vara en myt. Har bott i Värmland, Sörmland och haft särbo i Stockholm och är västgöte från början. Har nog trivts ganska så bra vart jag än varit nånstans, har inte märkt nån större skillnad på folk så... Göteborg

Jag pratar enbart av egen erfarenhet...

Ja mä 🙂

Haha, nu är jag inte begåvad med en 08-dialekt, så det problemet har jag sluppit. Men själv brukar jag hjälpa även dem, eller speciellt dem, helst genom att förklarar det de undrar så att det låter så självklart enkelt som möjligt, så de förstår hur borta

Nå hur som helst, jag måste ju inte vara den som är den.
Om någon känner sig manad att utrota mina Gbg-fördomar så kör i vind! Jag kan väl avsätta några timmar av mitt liv till att ge stan en andra chans. Vad är det värsta som kan hända liksom? Att det v

@Jessie: Det där med att prata med Stockholmsdialekt och få "skit" för det har jag också råkat ut för vid flertalet tillfällen. Det brukar ge sig genom att man antingen drar på med sin bredaste söderdialekt eller växlar över till något som parodierar på d

Hahah, själv brukar jag dra på en jävlig nordvärmländsk dialekt när nån muppar sig, då fattar dom fan inte ett skit.. å det är ju meningen 🙂 Men jag har en salig blandning av dialekter när jag pratar sägs det. Pratar en gröt av Västgötska/Värmländska/Sö

Jag har ju inte ens särskilt renodlad stockholms dialekt heller? Dels är båda mina föräldrar östgötar (och de flyttade därifrån samma år som jag föddes...). Dessutom har jag ju nu bott "utsocknes" i 6 år och blandar numera in dalmål och diverse i mitt sna

Mmmhh... *drömmer mig tillbaka till Värmland*... fan va det var fint där i Värmland, ujjujj. Skulle aldrig ha flyttat därifrån till Sörmland där jag bara blidde sårad å lessen i ögat... haha. Nä, får se vart man hamnar, pengarna som styr... får jag ett vä