Quote from Guest on 10 July 2012, 11:45Hej.
Inför ett marathon, tejpar ni bröstvårtorna? Hur gör man det, tejpar man direkt på eller har man något slags skydd mot vårtorna och sedan tejpar? Några särskilda råd?Behöver man smörja in ljumskarna med vaselin om man springer utan underkläder i va
Hej.
Inför ett marathon, tejpar ni bröstvårtorna? Hur gör man det, tejpar man direkt på eller har man något slags skydd mot vårtorna och sedan tejpar? Några särskilda råd?
Behöver man smörja in ljumskarna med vaselin om man springer utan underkläder i va
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 11:55Till bröstvårtorna använder jag nipguards (http://www.runnersgear.se/ovrig-utrustning/nipguards-10-par.html) som funkar bra om man är hårig. Vanlig sporttejp funkar men brukar göra ont att ta bort.
I nödfall har jag köpt silvertejp på en mack med lite to
Till bröstvårtorna använder jag nipguards (http://www.runnersgear.se/ovrig-utrustning/nipguards-10-par.html) som funkar bra om man är hårig. Vanlig sporttejp funkar men brukar göra ont att ta bort.
I nödfall har jag köpt silvertejp på en mack med lite to
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 12:06Brukar alltid köra på en liten liten liten tejpbit som precis täcker det utstickande. Typ sådan beige tejp.. kirurgtejp eller vad det nu kallas.. det fungerar. Ibland kan det fastna ett hårstrå eller två men hellre de.
Brukar alltid köra på en liten liten liten tejpbit som precis täcker det utstickande. Typ sådan beige tejp.. kirurgtejp eller vad det nu kallas.. det fungerar. Ibland kan det fastna ett hårstrå eller två men hellre de.
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 12:19Jag behöver aldrig tejpa så det problemet slipper jag.
Fick dock skavsår insidan på ena låret och insidan på ena överarmen under senaste långpasset, aldrig fått det tidigare men nu på lördag tror jag att jag kommer smeta lite silikon på "insidorna" 😀
Jag behöver aldrig tejpa så det problemet slipper jag.
Fick dock skavsår insidan på ena låret och insidan på ena överarmen under senaste långpasset, aldrig fått det tidigare men nu på lördag tror jag att jag kommer smeta lite silikon på "insidorna" 😀
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 12:35Jag smörjer bröstvårtorna med vaselin också. Ingen tejp någonstans men vaselin på många ställen.
Better safe than sorry.
Jag smörjer bröstvårtorna med vaselin också. Ingen tejp någonstans men vaselin på många ställen.
Better safe than sorry.
Quote from Camilla Höög on 10 July 2012, 12:48När jag började springa lopp så tejpade jag alltid, men sen av någon anledning så glömde jag eller orkade inte och märkte att det inte behövs. Eventuellt så började jag använda tightare tröjor vilket inte gnider lika mycket utan sitter mer på plats.
Så, s
När jag började springa lopp så tejpade jag alltid, men sen av någon anledning så glömde jag eller orkade inte och märkte att det inte behövs. Eventuellt så började jag använda tightare tröjor vilket inte gnider lika mycket utan sitter mer på plats.
Så, s
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 13:11Om jag har en tröja som kommer orsaka besvär (alla gör inte det) så är det Leukosilk som gäller.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=101069Och silikon går bort, i dubbel bemärkelse. Sportslick sitt
Om jag har en tröja som kommer orsaka besvär (alla gör inte det) så är det Leukosilk som gäller.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=101069
Och silikon går bort, i dubbel bemärkelse. Sportslick sitt
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 14:49Jag har fått problem på långlopp när jag slutat svettas, kör med Idomin.
Jag har fått problem på långlopp när jag slutat svettas, kör med Idomin.
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 15:25Några drabbas, andra inte. Har aldrig nånsin känt skav på bröstvårtorna. Med löptights brukar benen klara sig, annars kan kraftiga lår o shorts ge skav efter ett tag.
Några drabbas, andra inte. Har aldrig nånsin känt skav på bröstvårtorna. Med löptights brukar benen klara sig, annars kan kraftiga lår o shorts ge skav efter ett tag.
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 17:54Jag måste tejpa bröstvårtorna om det är mer än en halv mil, åtminstone på sommaren då man blir extra svettig. Annars blir jag sårig, mest på ena sidan. Mycket plågsamt.
Har provat olika typer av tejper m.m. från apoteket men det jag kört med länge nu och
Jag måste tejpa bröstvårtorna om det är mer än en halv mil, åtminstone på sommaren då man blir extra svettig. Annars blir jag sårig, mest på ena sidan. Mycket plågsamt.
Har provat olika typer av tejper m.m. från apoteket men det jag kört med länge nu och