Quote from Rasmus Olsson on 30 May 2011, 15:13Jo, men vitsen med sportdryck är ju att få i sig energi, varför då putta i sötningsmedel med noll kcal?!
Jo, men vitsen med sportdryck är ju att få i sig energi, varför då putta i sötningsmedel med noll kcal?!
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:20Folk är vana vid smaken.
Folk är vana vid smaken.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:20Vitsen för mig är att ersätta vätskan...jag är inte särkilt förtjust i socker kolhydrater...jag använder vätskeersättning...vet att det finns sötningsmedel i det för att göra det drickbart antar jag...vill jag ha kalorier äter jag något....men då får det
Vitsen för mig är att ersätta vätskan...jag är inte särkilt förtjust i socker kolhydrater...jag använder vätskeersättning...vet att det finns sötningsmedel i det för att göra det drickbart antar jag...vill jag ha kalorier äter jag något....men då får det
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:40En snabbläsning på Wikipedia tyder på att de studier som visar insulinpåslag av sötningsmedel är gjorda på råttor. De studier som gjorts på människor har inte visat något insulinpåslag. Så den som är råtta bör nog undvika sötningsmedel vid träning. 😉
En snabbläsning på Wikipedia tyder på att de studier som visar insulinpåslag av sötningsmedel är gjorda på råttor. De studier som gjorts på människor har inte visat något insulinpåslag. Så den som är råtta bör nog undvika sötningsmedel vid träning. 😉
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:57Magnus: Vätskeersättning _är_ sockervatten med lite salt i 😉
Magnus: Vätskeersättning _är_ sockervatten med lite salt i 😉
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 16:01Ja...det måste finnas lite socker för att optimera upptaget och osmolariteten.... men en ett försumbart kaloriintag i jämförelse med traditionell sportdryck som ligger på runt 35 gram socker per 100 gram,,,
och självklart kan man göra det själv, jag har
Ja...det måste finnas lite socker för att optimera upptaget och osmolariteten.... men en ett försumbart kaloriintag i jämförelse med traditionell sportdryck som ligger på runt 35 gram socker per 100 gram,,,
och självklart kan man göra det själv, jag har
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 16:04Bruse...NU förstår jag varför du inte gillar sötningsmedel... 😀
Bruse...NU förstår jag varför du inte gillar sötningsmedel... 😀
Quote from Rasmus Olsson on 30 May 2011, 16:04Det tog ett tag.
Det tog ett tag.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 16:15Det är faktiskt inte så stor skillnad Magnus - Vitargo Electrolyte+ är en av de sportdrycker som innehåller mest kolhydrater:
http://www.vitargo.com/01UK/Products/electro_info.html75g pulver ska blandas i en vanlig sportflaska och innehåller 64 g kolhyd
Det är faktiskt inte så stor skillnad Magnus - Vitargo Electrolyte+ är en av de sportdrycker som innehåller mest kolhydrater:
http://www.vitargo.com/01UK/Products/electro_info.html
75g pulver ska blandas i en vanlig sportflaska och innehåller 64 g kolhyd
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 16:28Den västkeersättning jag använder har 3 g kolhydrat per 120 ml vatten om den är isotonisk....jag brukar göra min Hypetonisk...alltså mer vatten än vad som rekommenderas...2 tabletter per 500 ml vatten....
angående tänderna är väl inget vi stoppar i oss b
Den västkeersättning jag använder har 3 g kolhydrat per 120 ml vatten om den är isotonisk....jag brukar göra min Hypetonisk...alltså mer vatten än vad som rekommenderas...2 tabletter per 500 ml vatten....
angående tänderna är väl inget vi stoppar i oss b