Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 18:20"Varför artificiella sötningsmedel med noll kalorier? Det lurar ju kroppen. När det smakar sött, tror kroppen det komme energi, så gör det inte det. Och energi är ju vad vi behöver när vi tränar."
Nja säger jag. Hyfsat ny forskning säger att även om man
"Varför artificiella sötningsmedel med noll kalorier? Det lurar ju kroppen. När det smakar sött, tror kroppen det komme energi, så gör det inte det. Och energi är ju vad vi behöver när vi tränar."
Nja säger jag. Hyfsat ny forskning säger att även om man
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 10:44Bruse
Det finne ingen forskning som stödjer att kroppen luras att tro att den får energi vid söningsmedel..det är bara en skröna !
Bruse
Det finne ingen forskning som stödjer att kroppen luras att tro att den får energi vid söningsmedel..det är bara en skröna !
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 14:44Magnus: Det finns faktiskt forskning som visar att om man känner sötsmak så ökar insulingproduktionen innan eventuellt socker når ner till magen och ut i blodomloppet.
Då sjunker blodsockret om man inte tillför kolhydrater och sötsuget ökar ännu mer. Det
Magnus: Det finns faktiskt forskning som visar att om man känner sötsmak så ökar insulingproduktionen innan eventuellt socker når ner till magen och ut i blodomloppet.
Då sjunker blodsockret om man inte tillför kolhydrater och sötsuget ökar ännu mer. Det
Quote from Rasmus Olsson on 30 May 2011, 15:03Se er omkring, det är ju oftast inte smala människor som dricker lightläsk.
Se er omkring, det är ju oftast inte smala människor som dricker lightläsk.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:04Man kan hitta studier visar det ja...men kan också hitta studier som påstår motsatsen...
Man kan hitta studier visar det ja...men kan också hitta studier som påstår motsatsen...
Quote from Rasmus Olsson on 30 May 2011, 15:04Magnus, du tror väl jorden är platt?
Magnus, du tror väl jorden är platt?
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:06Bruse...där tar du nog fel min vän! Det är inte direkt smala människor som dricker vanlig läsk heller....
Något jag noterart är däremot att många av mina vänner som är smala faktiskt dricker light när de väl driket läsk!
Bruse...där tar du nog fel min vän! Det är inte direkt smala människor som dricker vanlig läsk heller....
Något jag noterart är däremot att många av mina vänner som är smala faktiskt dricker light när de väl driket läsk!
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:07Ja jag kommer från Skåne! Jorden där är platt....
men jag har också arbetat med sötningsmedel i ett antal år...på olika sätt!
Ja jag kommer från Skåne! Jorden där är platt....
men jag har också arbetat med sötningsmedel i ett antal år...på olika sätt!
Quote from Rasmus Olsson on 30 May 2011, 15:09Å inte blev du sötare för det!
Å inte blev du sötare för det!
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:11killar skall inte vara söta....det vet du väl?
Vill bara understryka att jag själv försöker begränsa intaget av alla sötningsmedel....men ibland så har de sina fördelar som överväger nackdelarna!
killar skall inte vara söta....det vet du väl?
Vill bara understryka att jag själv försöker begränsa intaget av alla sötningsmedel....men ibland så har de sina fördelar som överväger nackdelarna!