Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten vs. sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

"Varför artificiella sötningsmedel med noll kalorier? Det lurar ju kroppen. När det smakar sött, tror kroppen det komme energi, så gör det inte det. Och energi är ju vad vi behöver när vi tränar."

Nja säger jag. Hyfsat ny forskning säger att även om man

Bruse

Det finne ingen forskning som stödjer att kroppen luras att tro att den får energi vid söningsmedel..det är bara en skröna !

Magnus: Det finns faktiskt forskning som visar att om man känner sötsmak så ökar insulingproduktionen innan eventuellt socker når ner till magen och ut i blodomloppet.
Då sjunker blodsockret om man inte tillför kolhydrater och sötsuget ökar ännu mer. Det

Se er omkring, det är ju oftast inte smala människor som dricker lightläsk.

Man kan hitta studier visar det ja...men kan också hitta studier som påstår motsatsen...

Magnus, du tror väl jorden är platt?

Bruse...där tar du nog fel min vän! Det är inte direkt smala människor som dricker vanlig läsk heller....

Något jag noterart är däremot att många av mina vänner som är smala faktiskt dricker light när de väl driket läsk!

Ja jag kommer från Skåne! Jorden där är platt....

men jag har också arbetat med sötningsmedel i ett antal år...på olika sätt!

Å inte blev du sötare för det!

killar skall inte vara söta....det vet du väl?

Vill bara understryka att jag själv försöker begränsa intaget av alla sötningsmedel....men ibland så har de sina fördelar som överväger nackdelarna!