Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2011, 09:12"Sorbitol" varför ska det tillsättas massa artificiella sötningsmedel i allting? kan inget få smaka naturligt längre?
"Sorbitol" varför ska det tillsättas massa artificiella sötningsmedel i allting? kan inget få smaka naturligt längre?
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 09:13Friggs magnesium brukar jag också använda periodvis, men det är tyvärr inte så vanligt i vanliga butiker som man kan tro, i alla fall inte här i trakten.
Friggs magnesium brukar jag också använda periodvis, men det är tyvärr inte så vanligt i vanliga butiker som man kan tro, i alla fall inte här i trakten.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 09:14Duger det inte att ta en tablett eller motsvarande vid frukost om nu misstänker att man får i sig för lite magnesium?
Sannolikt så duger det att göra så. Eller att ta två "Friggs" om dagen. Men jag har i en tablett i första flaskan jag ska dricka (0.75l
Duger det inte att ta en tablett eller motsvarande vid frukost om nu misstänker att man får i sig för lite magnesium?
Sannolikt så duger det att göra så. Eller att ta två "Friggs" om dagen. Men jag har i en tablett i första flaskan jag ska dricka (0.75l
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 09:14Jag tror inte att en "naturlig" magnesiumtablett smakar något vidare.
Jag tror inte att en "naturlig" magnesiumtablett smakar något vidare.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 09:14Nä inte jag heller.
Vänligen
P.
Nä inte jag heller.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 09:19Något med Magnesium och Salter vore bra...kanske li te kalum eller kalcium också...allt i ett...Men inte 2 ton andra vitminer jag får i mig i överflöd ändå!
Något med Magnesium och Salter vore bra...kanske li te kalum eller kalcium också...allt i ett...Men inte 2 ton andra vitminer jag får i mig i överflöd ändå!
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2011, 09:24Föredrar hellre färre konstgjorda tillsatser än att allt ska smaka konstigt och onaturligt.
Föredrar hellre färre konstgjorda tillsatser än att allt ska smaka konstigt och onaturligt.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 11:46Gör som Karl-Alfred, käka spenat.
"För de viktiga mineralerna magnesium och kalium ges mer än halva dagsbehovet i en liten portion. Dessutom innehåller spenat rikligt med kalcium och en liten portion kan ge ungefär 30 - 40% av dagsbehovet."
"Spenat inneh
Gör som Karl-Alfred, käka spenat.
"För de viktiga mineralerna magnesium och kalium ges mer än halva dagsbehovet i en liten portion. Dessutom innehåller spenat rikligt med kalcium och en liten portion kan ge ungefär 30 - 40% av dagsbehovet."
"Spenat inneh
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 12:20Tord, funkar det inte med cola - då får du ju både koffein och colasmak i ett? Eller kaffe - en ristretto kanske - för koffeinets skull. Å andra sidan får du ingen colasmak, men kaffe är ju gott det med.
Tord, funkar det inte med cola - då får du ju både koffein och colasmak i ett? Eller kaffe - en ristretto kanske - för koffeinets skull. Å andra sidan får du ingen colasmak, men kaffe är ju gott det med.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 12:41Vill bara poängeta att dagsbehovet är uträknat på medelsnitts europen...jag anser att en hårt tränade person skall multiplicera RDI med en factor run 1,5 till 2....
Vill bara poängeta att dagsbehovet är uträknat på medelsnitts europen...jag anser att en hårt tränade person skall multiplicera RDI med en factor run 1,5 till 2....