Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Blir träningseffekten bättre eller sämre om man kör två pass + två dagar vila + två tävlingar jämfört med ett pass + en vilodag + et pass + en vilodag + två tävlingar? Eller ingen skillnad?

Och vilket är mest risk för skador?

M H. Jag antar att du har lite träningsbakgrund, baserat på att du tävlar 2 dagar i rad. det kräver en viss vana. Därför så skulle jag rekomendera att följa min rekomendation, då hinner kroppen återhämta sig efter trävling samt träning. Vilket minskar ris

M H: Skulle tro att 1 dags vila efter båda passen ger bättre effekt om det är de enda du kör förutom tävlingarna. Prova båda alternativen och se vad din kropp själv säger 🙂

Om jag fattat Lars och Sara rätt, så är det långpass tisdag och intervaller torsdag som gäller. Skall pröva det till hösten när säsongen kommer igång. Tillsammans med tävling på helgen blir det fyra pass då. Hur klämmer man inte ett femte pass för bästa e

Tycker Micke M. hade ett utmärkt förslag.

När du gått i mål på söndagen kuta vidare.
Du kan ju vara tillbaks till prisutdelningen, vilken ju givetvis blir av olika långt efter det du gått mål.
Typ av nerjogg + extra km.

5 pass i veckan?
Det behövdes ej

Fast, då lär duschen hinna stänga innan jag kommer tillbaks, och familjen vill åka hem...

Ett 5:e pass kan vara ett lättare pass på 30-40minuter mellan långpasset och intervallerna. Då har du två "block" på 2 respektive 3 dagar med en vilodag mellan dessa.

Jo, men 30-40 minuter? Får det passet någon effekt, eller är det enda som händer att jag kan logga några minuter till? Känns så kort... 🙂

Ponera att jag prioriterar upp träningen, och "bara" springer långdistansen på söndag. Hur drar jag bäst nytta av

M H, du vekar inte riktigt vara så vältranad som det först lät!! speciellt med tanke på din tråd som du ny skrev!

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=785012

Jag hoppas dock att jag har fel!

Ja, jag vet inte hur vältränad du först tyckte att det lät som, och jag omöjligt gissa hur du tycker det verkar efter att ha läst den andra tråden, så... ja, vad kan jag säga?

Om du har rätt eller fel vet nog bara du själv.

Men, å andra sidan, spelar de