Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, för det vore ju synd om någon råkade springa några mil för mycket på träning... Varför träna i onödan?

Göran.

"* Vad är viktigast - att ha en skön mara eller att slippa plågsam träning?"

den raden är klockren:-)

jag kallar det för att göra hemläxan....

Joakim, läs min rad som Pär citerar ovan (tack Pär). Och tänk över det som Christer skriver.

De flesta av oss här på forumet är träningsfreaks som tycker att träningen är ett mål i sig. Men en del vill bara ta sig runt en mara. Det är då målet medan trän

@ Joakim igen: "Ju mer man har tränat, desto trevligare lopp - oavsett ambitionsnivå. Men - det är förstås bara min personliga åsikt"

Ja, det är ju självklart så att loppet blir trevligare om man tränat ordentligt. Ingen säger emot dig på den punkten. Me

Joakim, i mitt fall en kropp som inte tål så många löpmil men tål andra träningsformer. För andra barn, jobb eller kanske sjukdom. Och då är det intressant om huruvida man måste ha massor med mil långpass, eller man kan välja något annorlunda upplägg

Vad är det som gör dig till uttolkare av vad drygt 200000 medlemmar tycker?

Davids inlägg ovan kanske var riktat till mig apropå nedanstående rad som jag skrev.

"De flesta av oss här på forumet är träningsfreaks som tycker att träningen är ett mål i sig."

I så fall får jag formulera om mig en smula. Blir nedanstående bättre?

"

Anders, jag har all respekt i världen för att en kropp inte tål så många löpmil. Men då blir min enkla fråga - varför i hela världen ska man då satsa på just ett marathonlopp?

"Anders, jag har all respekt i världen för att en kropp inte tål så många löpmil. Men då blir min enkla fråga - varför i hela världen ska man då satsa på just ett marathonlopp?"

Jag tycker en mer relevant fråga är "Varför inte?". Om man kan, så varför in

Så ja!