Quote from Catharina Brattlin on 13 January 2013, 23:30Tack Göran!
Jag raljerade en del. Det är jag medveten om. Men jag blir bara så urbota trött på vissa attityder som genomsyrar en del inlägg i denna tråden.
So what om jag bara har gjort ett långpass på knappa 14 km inför ett marathonlopp? Jag fixade lop
Tack Göran!
Jag raljerade en del. Det är jag medveten om. Men jag blir bara så urbota trött på vissa attityder som genomsyrar en del inlägg i denna tråden.
So what om jag bara har gjort ett långpass på knappa 14 km inför ett marathonlopp? Jag fixade lop
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 00:36(t+)
Jag tror mycket väl att det i vissa fall kan vara just den där känslan av att om Du inte tränar lika mycket som Jag så är Du orättvis mot Mig som "smiter" ifrån all den där träningen som Jag minsann underkastar Mig.
Istället borde jag kanske fråga
(t+)
Jag tror mycket väl att det i vissa fall kan vara just den där känslan av att om Du inte tränar lika mycket som Jag så är Du orättvis mot Mig som "smiter" ifrån all den där träningen som Jag minsann underkastar Mig.
Istället borde jag kanske fråga
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 07:40"Smiter" i från träning? Om någon tycker att någon annan "smiter" ifrån träning bara för att dom presterar liknande tid som någon som "underkastat" sig träningen, då har dom allvarliga problem. Om man inte tränar för sin egen skull, då är man ute på hal i
"Smiter" i från träning? Om någon tycker att någon annan "smiter" ifrån träning bara för att dom presterar liknande tid som någon som "underkastat" sig träningen, då har dom allvarliga problem. Om man inte tränar för sin egen skull, då är man ute på hal i
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 08:35G-man, jag vill bara for the record försäkra mig om att du är medveten om att det du skrev är precis det jag menar. Men tyvärr tycker jag mig ibland se den där (förmodligen avundsjuke- eller jantebaserade) inställningen. Den liksom sipprar fram mellan rad
G-man, jag vill bara for the record försäkra mig om att du är medveten om att det du skrev är precis det jag menar. Men tyvärr tycker jag mig ibland se den där (förmodligen avundsjuke- eller jantebaserade) inställningen. Den liksom sipprar fram mellan rad
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 09:23Jag störs inte av det ( till att börja med springer jag inte maraton), däremot så är det kanske inte så kul när folk skryter med det, eller gör en grej av det alla gånger. Jag åkte förra året skidor bakom/om ett par killar där den ene gjorde klassikern "
Jag störs inte av det ( till att börja med springer jag inte maraton), däremot så är det kanske inte så kul när folk skryter med det, eller gör en grej av det alla gånger. Jag åkte förra året skidor bakom/om ett par killar där den ene gjorde klassikern "
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 09:56Jag förstår inte riktigt varför det skulle skada någon om någon annan försöker skapa en strapats genom att avsiktligt inte träna. Och om de sen skryter om det, vad gör väl det? Det är väl jättebra skrytmaterial om man kan göra en klassiker utan träning? S
Jag förstår inte riktigt varför det skulle skada någon om någon annan försöker skapa en strapats genom att avsiktligt inte träna. Och om de sen skryter om det, vad gör väl det? Det är väl jättebra skrytmaterial om man kan göra en klassiker utan träning? S
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 10:24Jag sa inte att någon skadas, däremot så tror jag precis som när det gäller andra saker, lära sig stava, spanska, spela gitarr så tycker inte den som får kämpa som en gnu att det är så kul med den typen av skryt, det är kanske inte så generöst, men väldig
Jag sa inte att någon skadas, däremot så tror jag precis som när det gäller andra saker, lära sig stava, spanska, spela gitarr så tycker inte den som får kämpa som en gnu att det är så kul med den typen av skryt, det är kanske inte så generöst, men väldig
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 10:33Jag hade 30 mil i kroppen under året när jag sprang sthlm 2011. Längsta passet innan var 17,3 km och det var då distans-PB. Har aldrig tränat löpning ordentligt utan klarat mig på att vara bra allmänt tränad.
Min löpardos innan maran enligt nedan.
2007
Jag hade 30 mil i kroppen under året när jag sprang sthlm 2011. Längsta passet innan var 17,3 km och det var då distans-PB. Har aldrig tränat löpning ordentligt utan klarat mig på att vara bra allmänt tränad.
Min löpardos innan maran enligt nedan.
2007
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 10:33Angående det där med att man försöker förklara för sina barn att idrottare är så bra för att de tränar. Absolut! Någon kanske springer marathon på 2:30 för att hen tränat något ofantligt mycket. Men att springa marathon - bara klara distansen - kanske vi
Angående det där med att man försöker förklara för sina barn att idrottare är så bra för att de tränar. Absolut! Någon kanske springer marathon på 2:30 för att hen tränat något ofantligt mycket. Men att springa marathon - bara klara distansen - kanske vi
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 11:33Handlar det inte till en del om att maraton har fått ett sånt rubrikvärde? Dvs många tycker att en mara är en prestation i sig, men har inget sätt att förhålla sig till en bra tid på 3000, 5000, 10000?
Tror det gäller både många av dem som springer och
Handlar det inte till en del om att maraton har fått ett sånt rubrikvärde? Dvs många tycker att en mara är en prestation i sig, men har inget sätt att förhålla sig till en bra tid på 3000, 5000, 10000?
Tror det gäller både många av dem som springer och