Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Göran (t+)

Tack Göran för ett bra och nyanserat inlägg. 🙂

Tack framför allt för att jag slipper känna mig som om jag försöker göra något så dåligt som möjligt, eftersom jag inte alltid hinner förbereda mig enligt skolboken, OCH att jag kan få känna mig välkommen

(t+)

Det är klart du är välkommen! Ju fler vi är som älskar att springa (cykla, skida, simma, etc), desto bättre för den sport vi älskar. Det är nog ofta som de snabbare löparna glömmer att om det inte vore för de där "jobbiga långsamma löparna som man m

Jag instämmer i andras (t+) till Görans formulering.

En sak som jag tycker är lite synd bara är såna som ställer upp i lopp som dom inte är i form för. Notera hur jag säger "i form" istället för hur mycket man tränat. Jag tror att det ofta är män, typ 35

Mjo, det är ju en annan sak och där kan jag ju hålla med.

Man ska (för sin egen skull) inte vara överoptimistisk. Då kanske tjuren (i form av en skenande ohälsa) kommer ikapp och stångar en (med sitt horn av överansträngning eller hjärtslag). Man ska int

...ett litet tillägg:

Fast jag tycker gott man kan ställa upp i tex. maran även om man inte vet säkert att man är i form för det - så länge man är beredd att lyssna på kroppen och verkligen kliva av om den visar tecken på att inte mäkta med.

Så länge de

Där säger jag inte emot dig, Göran. Jag syftade mer på "dum-macho" varianten som jag tycker är ganska vanlig. Där klivs det inte av i första läget. Och det skryts gärna med hur lite man har tränat. Och sen kan personen inte gå normalt på en månad...

Japps. Det är den där prestigen. Man får aldrig ha för stora krav på ett enskilt lopp. Livsfarligt (bokstavligt) kan det bli om man t.ex. inte låter en så vanlig företeelse som en förkylning stoppa ens planer.

Man behöver väl inte springa en meter för att springa en mara. Det är väl bara att lulla sig igenom den. Ser däremot inte det roliga i det.

Nu handlar tråden i och för sig om marathon. Men jag tränade bara ett längre pass på 14 km innan Stockholm Halvamarthon, sen var det de vanliga passen på 7-9 km 2 gånger i veckan + något kortare lopp under helgerna.Trots att jag fick kramp mot slutet i de