Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 22:03Spiridon fick väl ganska mycket hjälp att ta sig i mål. Ja, förutom av strykninen som var standard på den tiden.
Nu kör friidrottarna med smärtstillande.
Spiridon fick väl ganska mycket hjälp att ta sig i mål. Ja, förutom av strykninen som var standard på den tiden.
Nu kör friidrottarna med smärtstillande.
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 23:28Jag gillar kommentaren som Sörensen fick om jämförelsen mellan millopp och marathon. Båda ska vara lika jobbiga!! Tävlingar ska kännas, antingen det är kort eller lång distans. Annars kan man lika gärna springa distansen hemma!
Jag gillar kommentaren som Sörensen fick om jämförelsen mellan millopp och marathon. Båda ska vara lika jobbiga!! Tävlingar ska kännas, antingen det är kort eller lång distans. Annars kan man lika gärna springa distansen hemma!
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 00:15Sarah, den riktige Feidippides sprang 246 km från Aten till Sparta för att begära hjälp mot perserna. Det tog ca 36 h. Ingen dålig ultralöpare alltså men han var iofs budbärare/ proffesionell löpare och säkert den bäste de hade till buds. Ursprunget till
Sarah, den riktige Feidippides sprang 246 km från Aten till Sparta för att begära hjälp mot perserna. Det tog ca 36 h. Ingen dålig ultralöpare alltså men han var iofs budbärare/ proffesionell löpare och säkert den bäste de hade till buds. Ursprunget till
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 07:18Säkert nyttigare att satsa på att kunna löpa fem mil i lugn takt än att satsa på att göra t ex tre km under tio min. Men trådämnet var väl om det gick att springa ett maraton med minimal träning, inte om det är smart eller kul?
Säkert nyttigare att satsa på att kunna löpa fem mil i lugn takt än att satsa på att göra t ex tre km under tio min. Men trådämnet var väl om det gick att springa ett maraton med minimal träning, inte om det är smart eller kul?
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 08:18Den stora frågan är ju vad man räknar som träning. Man kan ju t.ex. jämföra de där som cyklade fem mil till varje lördagsdans med dagens "löptränande" som sitter på en kontorsstol hela dagarna och joggar en halvmil någon ynka gång. Vem av dem är det som t
Den stora frågan är ju vad man räknar som träning. Man kan ju t.ex. jämföra de där som cyklade fem mil till varje lördagsdans med dagens "löptränande" som sitter på en kontorsstol hela dagarna och joggar en halvmil någon ynka gång. Vem av dem är det som t
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 09:57Inför Kalmar Järnannen 2009 - 12km löpning/(jogg/snabb gång) träning och sammanlagt +25km på div tävlingar samma år. Så 37km tot.
Inför Kalmar Järnannen 2009 - 12km löpning/(jogg/snabb gång) träning och sammanlagt +25km på div tävlingar samma år. Så 37km tot.
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 09:57Jag tror visst att många explosiva kan träna uthållighet, och omvänt - i olika kampsporter är en kombination av uthållighet och explosivitet det vinnande receptet, men jag funderar på hur anlagen för det ena och det andra är fördelade egentligen? hur mång
Jag tror visst att många explosiva kan träna uthållighet, och omvänt - i olika kampsporter är en kombination av uthållighet och explosivitet det vinnande receptet, men jag funderar på hur anlagen för det ena och det andra är fördelade egentligen? hur mång
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 10:30Jag sprang Sthlm Marathon 2011 på 7 ggr 5km och 2 ggr 20 km..
Sprang maran utan problem..
Jag sprang Sthlm Marathon 2011 på 7 ggr 5km och 2 ggr 20 km..
Sprang maran utan problem..
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 13:21Denna tråd hjälper mig i min pågående ångest att jag nu ligger 3 veckor efter starten på mitt program inför att springa min första mara i maj. Detta pga magsjuka, influensa och just nu någonting dumt i höften.
Kanske finns det hopp att man trots allt ska
Denna tråd hjälper mig i min pågående ångest att jag nu ligger 3 veckor efter starten på mitt program inför att springa min första mara i maj. Detta pga magsjuka, influensa och just nu någonting dumt i höften.
Kanske finns det hopp att man trots allt ska
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 13:33Det klarar du jättebra! Bara att hålla i den långsiktiga planeringen o inte störas av korta avbrott. Träna dig inte till skador, alltså
Det klarar du jättebra! Bara att hålla i den långsiktiga planeringen o inte störas av korta avbrott. Träna dig inte till skador, alltså