Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu stampar jag säkert någon på tårna men... Tycker det verkar tråkigt och förstår inte folk som är med i tävlingar fast dom inte har tränat något vidare, varken distans eller något. Skryta om att vem som har tränat minst? Det blir inte så roligt för många

Nu var det väl ingen skryttråd, utan en tråd om vad som är möjligt?

De av oss som skrivit om lopp vi tränat lite inför har ju inte heller på något sätt tillhört eftersläntrarna i de loppen?

Träningsmängd säger väldigt lite om sluttid, eftersom man som

Skryttråd är det inte, men ville poängtera det. Nej jag tror inte att folket på fb är eftersläntarna :).

Oj, det här tog fart =)

Det där med skryt var menat som ett skämt. Jag skulle jättegärna vara ute och springa långdistans varje dag, men med heltidsjobb, två småbarn och klättring som min "huvudsakliga" aktivitet så blir det inte så mycket tid över till

Ok, om vi ska ha Barefoot Ted som måttstock på fart och hur mycket just jag behöver springa för att hålla den farten skulle jag gissa på cirka 10 km i veckan, kanske 5. 🙂

Jag tycker att det är onödigt att en sån här debatt blir infekterad. Var och en får träna och tävla efter sin förmåga, vilja och ork. Och jag tycker absolut inte att Kalle Kulmage ska avstå sin plats i Stockholm Marathon för att Kalle Kanonkula ska få mer

Väl talat Göran.

Tack, Mackan. 🙂

Men Mackan, det är väl inte så illa av en gubbe i sandaler att springa ett 50-miles terränglopp på 9.30
Jag tycker att du förhäver dig lite när du säger att skulle klara detta på 5-10 km träning i veckan ( i dina egna skor antar jag). Har du ens sprungit

Jag sa aldrig att det skulle vara den enda träningen. Jag skulle cykla också! Och jag har inga planer på 50 miles utan frågan i den här tråden gällde maraton.

Vad gäller skor antar jag att Ted springer i det som går snabbast.