Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Anders, många ser bara till distanser och inte tiden. Att springa fort på kort har inte samma status hos "motionärer" som att "gå runt" på ett marathonlopp.

Eller så kan man skita i vad andra tycker, eller hur mycket (eller lite) de tränar.

Jag håller med men jag tror frågan kom upp därför han inte visste om man skulle våga försöka sig på en mara eller inte med den träning han har idag.

Nu har jag varit utomlands och inte hängt med så jag läste allt väldigt snabbt...så ursäkta om jag upprepar något, men bortsett från att tråden egentligen handlar om "vem som sprungit mnst inför ett marathon" så tycker jag det känns som om diskussionen är

Själv skulle jag snarast vilja veta vem här som har sprungit mest inför ett marathon. Det tycker jag skulle vara en bra sporre för träningsupplägget.

Äntligen kom det en riktigt bra kommentar!

Jag själv är grymt impad av t ex Isabellah som ligger på ca 26 mil/vecka. Det kallar jag seriös satsning. Finns ett kul inslag på "Spring" när Szalkai följer med på en av hennes träningsrundor och har stora problem att hänga med i hennes tempo. Nu kanske

Just det, du har svårt att förstå vad det ska vara bra för och många med dig. Men det beror ju i grunden på varför man vill "springa" marathon! Och det är där skillnaderna ligger.

Christer (t+)

Joakim, är ju ingen här i tråden somstapplat på 6 timmar, eller progpagerat för det? Handlar den inte om hur stor tid/mildos man beroendepå upplägg behöver för att ta sig runt hyfsat anständigt?