Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVem var det jag mötte...
You need to log in to create posts and topics.

ja, är den på rätt sida polcirkeln så är den nära!

Det var inte min mening att göra någon slags generell reklam för Umeå här, jag tänkte bara att det nog är ganska lätt att komma som ny hit, eftersom så många är (ny)inflyttade.

Ingmari: Precis som i Stockholm då - är det någonstans det är en "salig blandning" av människor så är det här. 🙂

Ume är en studentstad så en stor del är inflyttade och det bidrar till att ta bort en stor del av inskränktheten som annars finns i nästan alla orter i Sverige.

umeå består av utsocknes, lixom. Att hitta en inföding är lite av en utmaning!

I vårt kafferum skulle jag aldrig våga säga något om någon jag träffat på för här har alla bott i alla tider och men har noga koll på vem som gör vad och man kan få höra refererat flera generationers görande. Här finns inga nyinflyttade, jo 1 som också är

Mr Schapiro mötte någon vid Djurgårdskanalen som hejade på honom.....Å nu är denna mannen på väg att flytta till Umeå - utan att vi vet vem det var?!? Ja någon har erkänt...men bevisningen?? Hur stark är den egentligen??? Erkännande räknas som indicie vad

Ja, och så oerhört löpningsrelaterad denna tråden är. 😉 Dock inte mindre intressant för det. 🙂

Vilken krets jag än befinner mig i här i Umeå så är jag ofta den enda infödingen. Och när jag går och handlar i min lokala matbutik pratar alla skånska, per

Nu djävlar börjar det likna något:
Norrländs grönpeppar-renskavsgryta me mos.
Stek en burk hela svaminjoner å lägg i gryta.
Stek ett paket renskav rejält hårt med salt,vitpeppar å svartpeppar...ner i grytan.
Rör en grönpepparsås på 3 dl...alt (5-6 dl) och

Kan bara meddela att här i Bollnäsområdet råder inga sura miner. Här knackar man knappast ens på dörren. Man bara stiger in och sätter sig.
Har värden tid så får man sig en kopp kaffe till livs också. Annars pratar man bara en stund medans värden fortsät