Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Det blir premiär för mig i år på Vertex så jag tänkte passa på att ställa en fråga till er som redan testat på löpning i fjällen.

Vad rekommenderar ni för skor? Fungerar det ok med vanliga löparskor eller behövs det en lite stabilare terrängsko me

någon som var med förra året - hur mycket måste jag oroa mig för orienteringen?

Maria. Det är mycket bra utmärkta leder, å håller man sig till dessa så är det inga som helst problem. Du kan sluta oroa dig, jag lovar.
Å du! välkommen till en fantastisk upplevelse i djupa dalar å höga fjäll.:-)

Svar till Erik ang. skoval:

Jag har sprungit 3 av 4 Vértex fjällmaror, inklusive förra årets - som kommer att köras i år igen.

Jag rekommenderar ett par terrängskor med följande egenskaper:
- en sula med bra terrängmönster och gärna någon form av genomt

Tack Lars för ditt uttömmande svar!

Äger ett par Nike ACG men är inte helt bekväm med att springa i dessa. Kanske ska kika runt lite på nya skor.

Tack igen så ses vi kanske i fjällen!

Sprang Vertex maran ifjol och måste bara tipsa alla som går och funderar ifall dom ska anmäla sig eller ej att det är ett otroligt bra arrangemang av Patrik och resten och den natur man får uppleva är helt oslagbart likaså den kamratskap man får efter ban

Undrar om det någon som ska åka bil upp till Vertex och har plats för en liten grabb till? 🙂

Är det värt att ta med stavar på den här tävlingen? Tjänar man på att använda dem uppför, eller är de bara irriterande att släpa med resten av banan?

Enligt yr.no ska vädret nästa lördag bli strålande sol från en klarblå himmel och 13 grader. Tänk om det kunde stämma. Hur perfekt som helst!

Nu är det snart dax! Vad kul det ska bli 🙂

ja! Snart dags! KUUUL!

Vilka kommer på fredag?
Jag anländer ca kl 17 tror jag - om jag hittar rätt! =)