Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVett o etikett i bassängen
You need to log in to create posts and topics.

Det är bra träning, inför triathlon, Ironman och Vansbro, att träna när det är mycket folk så man krockar och slår i varandra hela tiden 🙂

Jag tror inte att man blir populär om man simmar rakt över de andra i banan 🙂

aha, det var en Iron-tant jag hade att göra med 🙂

Men fortfarande, hur håller man sig undan? Är det så att man väntar in den snabbare vid vändningen och släpper henne/honom och var väntar man, till höger eller vänster vid en vändning?

Vänta in vid vändning är bra, så nära ena linan du kan komma. Absolut inte hänga diagonalt i startpallen så det är helt omöjligt att göra en bra vändning.

Blir man ikappkörd mitt på banan, simma smalt och längs med linan.

Ska du köra om går det ofta bra

Bland simmare är det allmänt kännt att:

Vilar gör man så nära linorna(i kanterna) som möjligt. Under alla omständigheter, håll dig borta från mitten. Detta för att vara så lite ivägen som möjligt för de som vill vända.

Försök alltid hålla dig så nära li

Det låter faktiskt som vanligt folkvett. Hindra inte och visa hänsyn.

Tack för tipsen allihop, nu vet jag hur man uppför sig 🙂

I dag var jag på storbanan och simmade (3 ihopslagna) och det är ju hopplöst. Alla simmar runt vilket innebär att man inte kan vända snabbt för där kryssar folk som om det vore en 10 metersbassän

Här om dagen blev jag omsimmad underifrån av två killar. är det ok att göra så? jag tyckte det var ganska otrevligt, speciellt eftersom de hade chansen att simma om vid sidan och dessutom så var det ju nära att jag sparkade dom i huvudet av misstag när de

Det låter mer som ett busstreck än något annat 😀

Anders, tyvärr är det alltför vanligt med "jag gör som jag själv vill och skiter i andra" idag.

... eller är det bara jag som råkar ut för att folk startar precis innan jag vänder (nog är jag långsam men många är långsammare), att folk använder startpall