Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVett o etikett i bassängen
You need to log in to create posts and topics.

Att förstå hur det fungerar i en simhall är näst intill omöjligt. Jag har varit tävlingssimmare och tycker också jag fortfarande behärskar alla simsätten helt ok.
Men jag tycker inte att jag dirket platsar på snabbsimsbanorna, där brukar äldre män (läs55

De äldre damerna struntar i om du är där eller inte så länge du inte stänker ner deras frisyrer. Grejen är att du är på DERAS bana där DE alltid simmat sedan tjufem år tillbaka. Varför i hela friden skulle de simma på en annan bana just idag?

(nu var ja

Ett av de bästa exemplena jag har på dålig ettikett...
Jag blev en gång översimmad av en som simma på rygg.. Och jag simma vanligt bröstsim, så jag kunde inte väja för att det kom nån bakom mig, och eftersom han simmade på rygg så såg han sig inte för fr

deras frisyrer kan jag gå med på.
men kan de inte duscha i omklädningsrummets dusch som alla andra innan de hoppar i . måste de duscha i billig parfym????!!!!

hahaha
ja, ang. snabbanorna - jag brukar se efter hur det ser ut, ibland vågar jag mig inte dit

Nu har jag det så jättebra att jag bor på en liten ort där det är gott om plats i bassängen om man går på rätt tider. Och går jag dessutom på mastersgruppens träningar så kan man få både en och två banor för sig själv (H)

Om man inte är så skraj för stor

Jag simmade på ett trångt Gustavsvik igår och det är ju verkligen både för- och nackdelar med sammanslagna banor till en enda storbana. Igår fick jag kryssa mig fram för folk låg både tre och fyra i bredd i mycket varierande tempo. Nackdelen är ju att en

Det bästa sättet att (i Valhalla t ex) få en extra crawlbana är nog att samsas med några andra crawlare och "plaska bort" bröstsimmarna.

inget ont om bröstsimmare, så länge de simmar ordentligt (dvs simmar, inte plaskar) och håller in så man kan simma om!

Favoriten är när de ökar farten/går in mot mitten när man kommer om!

Annars kan jag störa mig på folk med paddlar och fenor som ligger

Jag krockade med en kille trots att jag simmade så långt åt höger jag kunde. Hade det inte varit för glasögonen hade han petat ut ett öga på mig: glasögonen gick sönder.

För övrigt blir jag irriterad på mig själv ibland när jag simmar om och missar att d

Man skall ligga så nära linan att man nuddar den då och då med axeln. Det gör i princip alla tävlingssimmare. Då kan man möta en som simmar om samtidigt som man själv gör det!

Annars är det svåraste jag vet alla som korsar banan 5-7 m från kanten. De har