Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVett o etikett i bassängen
You need to log in to create posts and topics.

Alltså finns alldeles för många "simmongon" och dom kommer i olika varianter. Själv simmar jag alltid perfekt och rakt fram utan att plaska.

Högerregeln är en bra uppfinning. På Valhalla förekommer en hel del Britter har jag märkt...dom ställer till en d

sist jag simmade simmade jag lite för nära linan...
råkade smeka en mötande i banan jämte väldigt sensuellt utmed hela kroppen...

oooops =P

Grrrrr,

På tal om motionärernas simteknik, här i Sverige är det ju nästan uteslutande bröstsim-med-huvudet-ovanför-vattnet bland de vanliga motionärerna. Men när vi var på läger i Ungern för en massa år sedan slogs vi att att allmänheten där nästan genomgående si

Jag tycker högerregeln är en dum regel. Det är bättre att varannan bana kör höger och varannan kör vänster. Då slipper man slå i armen på den man möter på banan bredvid. Det körde vi på 80-talet, men generationen född på 70-talet slarvade bort det. Någon

Som sjuttiotalist tar jag inte på mig skulden! 🙂

I Umeå simmade vi på det sättet fram till slutet av nittiotalet. Principen är mycket god, speciellt om man inte har linor för varje bana. Istället för att mötas i mitten med risk för krock simmade man med

känner mig också helt oskyldig som 70-talist 🙂 I min mellansvenska klubb på 80-talet simmade vi precis som Umeåsimmarna i inläggget ovan - längs linorna ut och i mitten hem. Det funkade kanon. Man gör alltså inte det längre...? Skulle önska att det fung

Jag är ocksdå 70-talist, och tar inget som helst ansvar. Jag skyller helt på mina simtränare (födda på 60-talet?) (H)

idag gav sig ett ess ut mindre än en meter framför mig för omsimning, alltså när jag sam om henne...
gäller inte samma som i trafiken, man får vänta på sin tur?