Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVibram FiveFingers
You need to log in to create posts and topics.

jag funderar på att använda mina när jag ska springa Tjurruset ... fördelarna är att de sitter kvar på foten även om man tramapar ner i djup gegga och efteråt är det bara att slänga dem i tvättmaskinen.
Nackdelarna... nån?

Nackdelar i Tjurruset:
Skador ifall man trampar på något riktigt vasst eller klämmer sig mellan stenar/grenar.
Kallare än vanliga skor i blötan, inga yllesockar direkt om man inte har neoprenvarianten?

Oavsett vilken modell du har tror jag att det kommer att "sippra" in gegga och småsten, material som inte är önskvärda i ett par skor.

Shit, jag som är värsta Fivefingersfanset av alla hade lyckats markera tråden som ointressant!!

Kort bara till Håkan: nackdelen med VFF på tjurruset är att du med stor sannolikhet kommer att stuka åtminstone någon tå. Tjurruset är tufft terrängmässigt, o

När jag köpte mina blev det vanliga, försäljaren menade att sprint var rätt onödiga, smart makrnadsföring, få fler att köpa, än att det fanns en verklig skillnad. Iaf använt dem på utegympa och det fungeade, sedan blev det mindre sån än jag tänkt iaf ...

(Återupplivar denna tråden lite)

Så har även jag halkat dit och beställt ett par 5fingers KSO (självklart camo färgen - varför vara diskret;) )

Skall bli spännande att se hur dom känns att springa i...

(provade först ett annan variant av 5F i butik oc

haha, de ser skitsnygga ut. Nu är det snart en vecka sedan jag köpte ett par "sprint" och man kan ju lugnt säga att jag är nöjd. ..fast undrar om den där kommentaren att man springer så mycket långsammare. Jag har inte testat ett riktigt pass med skorna ä

Sprang årets första five fingers pass igår. Lovar att det känns i vaderna idag :-).
Håller inte med om att det går mycket långsammare än med "vanliga" dojor. Kan iofs bero på att jag inte är så himla snabb i vanliga fall.

Har länge gått och sneglat mot dessa. Jag har riktiga Kalle Anka fötter, breda och korta. När jag hör att VFF inte passar alla fötter så undrar jag nu om det är bra eller dåligt för min del?

Köpte mina Sprint (röda, försäljaren sade att de var snabbast...) för några veckor sen, och har kört några inomhuspass för att känna på dem, men idag var det första passet utomhus, 4,5 km i Lilljansskogen, helt underbart, så nära barfota man kan komma.
De