Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVibram FiveFingers
You need to log in to create posts and topics.

Gammal tråd, men ...
Införskaffat FiveFingers sprint efter att ha läst denna tråd, och numera testat dem både vid paddling och fjällvandring (som komplement, hade kängor också :-))
Obeskrivligt skön känsla. Vid fjällvandring tidigare har jag testat att ha

Jag har varit sugen på KSO modellen länge. Var o kollade på en affär i Sundsvall där de sa att de hade ett par men icke! 10 mil i onödan o dåligt bemötande i butiken. Skall kolla på dem i annan butik. Skulle vilja höra av er som sprungit ett tag på dem nu

jag är hur nöjd som helst med mina fast jag går mest och glänser med dem. Har inte vågat mig ut och springa med dem ännu utan har spankulerat lite försiktigt när jag hälsat på kompisar i deras sommarstugor under semestern. På midsommarafton var de minst l

Jag besökte Naturkompaniet i Uppsala för någon vecka sedan. Skulle äntligen komma till skott och köpa mig ett par Fivefingers Sprint.

44-orna jag provade var nästan omöjliga att få in tårna i och när det till slut lyckades tryckte det mot mina redan ömma

Jag tycker de fungerar bra som sandaler tex om man skall ut med kajaken och de är kul att ha på jobbet någon gång i bland.

Jag har testat att springa lite (inte avsiktligt - dottern skulle rida en sväng i skogen och ville att jag skulle följa med) 3-4km

Börje,
tanken är väl att man ska sätta i framfoten först inte hälen som man brukar göra för att på så sätt stärka vad och hälsena. Man får börja försiktigt när man är till åren kommen ... och framför allt om man som jag är diagnostierad med "gubbvad"... g

Sprang på framfoten - min teori är att man med Fivefingers/barfota får en mycket större rörelsefrihet än med löparskor - att man kan vinkla mycket längre i fotleden alltså, och att jag då "sträckte sönder" fästena under hälen.

Jag är fortfarande lite nykär i mina Sprints efter flera månader. (H:) Det har tyvärr inte blivit riktigt så mycket FiveFingers-löpning som jag hade tänkt mig, men jag har i alla fall fått ihop 85 km sedan jag började prova dem i juni. Ett typiskt pass är

japp, så kan det vara. Belastningen är i vilket fall annorlunda och större så man måste vara väldigt försiktig ... sen finns det andra faktorer också, jag väger ganska mycket så jag måste vara extra försiktig. Gubbvad OCH gubbmage... suck ...

Jag har ett par och har testat att springa i dem. Eftersom de inte har en tjock dämpande sula som löparskor så var jag tvungen att springa på främre delen av foten (som en sprinter), åtminstone när jag sprang på asfalt.
Lite ovant för vaderna som fick li