Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningViktigast att träna eller tävla
You need to log in to create posts and topics.

Så hur agerar man då under loppet? Hoppar på ett ben 🙂

""Jag tränar för att må bra och loppen ger mig extra motivation att träna."
Men det säger ju ingenting om vad som är viktigast."
Jag bryter lätt ett lopp om jag blir skadad. Träningen är det viktiga, loppen är grädden på moset.

"Jag bryter lätt ett lopp om jag blir skadad. Träningen är det viktiga, loppen är grädden på moset."

Samma här. Skulle jag bara må dåligt pga värme, eller vätskebrist, hade jag bitit ihop och fullföljt (har gjort det en gång) men en skada hade aldrig fåt

En hypotes är att det som skiljer är om man kontinuerligt tränar löpning.

En person som egentligen inte tränar löpning men satsar tillfälligt på löpning för att springa ett lopp har givetvis större anledning att fullfölja det målet och bryr sig kanske in

Frågan är om man tänker särskilt bra vid de tillfällen när man fortsätter trots att man har ont - även om man innerst inne vet att det kan leda till en långvarig skada.

Jag tror mycket handlar om att man gör små rationaliseringar för sig själv i stil me

Haha - Jag lyckas alltid fixa en muskelsträckning i gubbvaden precis en vecka innan alla tävlingar! Hittills 100,00% DNS i min löparkarriär och folk omkring börjar antyda hemska saker 😀

Men jo en tävling funkar ju ändå som motivator, även om den rent st

Det beror väl helt på hur viktig del av livet träningen är, tycker jag. Om det gör ont så där som det gör på en mara får det göra det, men om jag misstänker en skada skulle jag stiga av på stubben eftersom jag inte vill riskera att förstöra vardagslöpning

På Johannas linje. Man är inte så himla smart när man väl springer tävling. Jag "sprang" sista 14 km av en mara med stressfraktur. Det gjorde skitont. Tanken att bryta fanns där men blev liksom aldrig av. Kom in på 2.47 med fruktansvärda smärtor och sen b

Man bryter väl en tävling om man bli skadad eller riskerar att bli skadad. Annars kör man på.

Man kan ju ta en tävling som ett träningspass också. Jag sprang Stockholm Marathon som ett långpass inför en annan längre tävling i augusti.

Det viktigaste är väl att vinna? 🙂