Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningViktigast att träna eller tävla
You need to log in to create posts and topics.

Av någon besynnerlig anledning ger den här tråden mig minnesbilder av Gunde Svan med axeln ur led, mässande "Sixten bröt aldrig, Sixten bröt aldrig, Sixten bröt aldrig".

(H)

Hålller med om att kroppskännedomen nog tyvärr inte ingår i tävlingsutrustninge

Klockren beskrivning av Annica!

Rolig tråd som ger anledning till självrannsakan. Varför tränar jag och varför tävlar jag???? Varför springer jag sakta till busshållplatsen i Månkarbo istället för att gå....ja varför inte???? För mig själv - å det är väl den enda personen man kan relate

Skitbra skrivet Kjelle. (t+)

Började 1982 så jag slår dig med ett år.
44 stockholmska bast vid start.

Vi mindre unga som fortsätter är tyvärr få,
men vi har kul.
Med våra "tar du dig fram långsammare åker du på P-böter" farter så trivs vi väldigt bra.

Det här är en ganska intressant fråga tycker jag. För mig har det ändrats med årens lopp allt eftersom man utvecklas som löpare. De första åren var själva tävlingarna drivkraften att fortsätta träna och prestera. Då skulle jag aldrig bryta ett lopp. Men m

Hur marginell löpsporten är blir plågsamt tydligt på en plats som Gotland. I de större städerna på fastlandet finns det klubbar som drar till sig duktiga löpare från ett större upptagningsområde men här syns det verkligen att kidsen väljer annat. T o m va

I princip håller jag med G-man här. Tävlingar är mindre viktiga för mig idag än de var för ett par år sedan. Men samtidigt, om jag aldrig fick testa min förmåga i tävling skulle jag inte kunna motivera mig att träna när det är segt att komma ut - och det

Sen kan man ju tolka det så här också:

För den som tävlar för själva tävlandets skull - alltså för att försöka klå en massa andra löpare som springer samma sträcka samtidigt - är det kanske inte så kul att gå i mål på en "dålig" tid pga att man inte är f

Jag har aldrig brutit ett lopp, men jag har gjort flera DNS. Ställer jag mig på startlinjen vill jag vara fullt frisk och hel nog att kunna göra ett godkänt resultat. Jag förstår verkligen inte folk som är beredda att offra hälsan och flera månaders träni

Tänkte skriva lite om hur min syn på tävlande och tränande har varit genom åren. Jag började tävla som 12-åring, och premiärloppet var Lilla Lidingöloppet 1979. Efter det rullade det på med olika tävlingar, främst Lilla Lidingöloppet och Två Sjöar Runt. M