Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningviktklasser
You need to log in to create posts and topics.

Med tillräckligt många klasser kommer alla tävla i sin egen klass och då skulle man rent teoretiskt ex kunna ge alla varsin guldmedalj eller ge guldmedaljen till den som förbättrade sitt personliga rekord mest (vilket i praktiken skulle utesluta de som tä

Är det sunt att banta ner sig till en lägre viktklass för att få fördelar mot de andra?

men om jag skall banta ner mig till 70 kg tex så får ju jag förlora massor med muskler tex.. jag har alltid varit en tungviktare även när jag tränade ju jutsu 6 dar i veckan.. har aldrig haft en "löparkropp" om man jämför... och kommer nog aldrig få det

Till en viss gräns är naturligtvis vikt en fråga om hur mycket man äter men en 2-meters person kan inte komma ner i samma vikt som en som är 1.60m! Och längd går inte att göra nåt åt. Så, Christer, längd-skillnaden är det mest orättvisa isf. Men, så länge

Jag tycker iofs att det är fånigt att ha åldersklasser också. Jag kan förstå att man har det för barn, efter senior har jag svårt att förstå vitsen med det.

Jag kan tycka att det är kul att "vinna" över personer jag känner och vet att det faktiskt "är vä

Ska det vara viktklasser så är det vikten vid målgång som är det självklara kriteriet.

På Western States fick man väga sig vid vätskekontrollerna och vägde man för lite var det bara att snällt vänta och sätta i sig mat och dryck tills man kommit upp lite i vikt.
🙂

L-Å: Fast det var väl av hälsoskäl?

ja absolut av hälsoskäl

Förstår vad du menar Christer men håller i stort med de övriga.
Spring för att det är roligt och känn dig extra stolt när du susar förbi någon med betydligt lägre vikt. 50 minuter på milen när man väger 110 kg är i mitt tycke trotts allt väldigt snabbt!