Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:41Med tillräckligt många klasser kommer alla tävla i sin egen klass och då skulle man rent teoretiskt ex kunna ge alla varsin guldmedalj eller ge guldmedaljen till den som förbättrade sitt personliga rekord mest (vilket i praktiken skulle utesluta de som tä
Med tillräckligt många klasser kommer alla tävla i sin egen klass och då skulle man rent teoretiskt ex kunna ge alla varsin guldmedalj eller ge guldmedaljen till den som förbättrade sitt personliga rekord mest (vilket i praktiken skulle utesluta de som tä
Quote from Camilla Höög on 13 June 2011, 11:06Är det sunt att banta ner sig till en lägre viktklass för att få fördelar mot de andra?
Är det sunt att banta ner sig till en lägre viktklass för att få fördelar mot de andra?
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:13men om jag skall banta ner mig till 70 kg tex så får ju jag förlora massor med muskler tex.. jag har alltid varit en tungviktare även när jag tränade ju jutsu 6 dar i veckan.. har aldrig haft en "löparkropp" om man jämför... och kommer nog aldrig få det
men om jag skall banta ner mig till 70 kg tex så får ju jag förlora massor med muskler tex.. jag har alltid varit en tungviktare även när jag tränade ju jutsu 6 dar i veckan.. har aldrig haft en "löparkropp" om man jämför... och kommer nog aldrig få det
Quote from Elias Engqvist on 13 June 2011, 11:44Till en viss gräns är naturligtvis vikt en fråga om hur mycket man äter men en 2-meters person kan inte komma ner i samma vikt som en som är 1.60m! Och längd går inte att göra nåt åt. Så, Christer, längd-skillnaden är det mest orättvisa isf. Men, så länge
Till en viss gräns är naturligtvis vikt en fråga om hur mycket man äter men en 2-meters person kan inte komma ner i samma vikt som en som är 1.60m! Och längd går inte att göra nåt åt. Så, Christer, längd-skillnaden är det mest orättvisa isf. Men, så länge
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 12:17Jag tycker iofs att det är fånigt att ha åldersklasser också. Jag kan förstå att man har det för barn, efter senior har jag svårt att förstå vitsen med det.
Jag kan tycka att det är kul att "vinna" över personer jag känner och vet att det faktiskt "är vä
Jag tycker iofs att det är fånigt att ha åldersklasser också. Jag kan förstå att man har det för barn, efter senior har jag svårt att förstå vitsen med det.
Jag kan tycka att det är kul att "vinna" över personer jag känner och vet att det faktiskt "är vä
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 15:12Ska det vara viktklasser så är det vikten vid målgång som är det självklara kriteriet.
Ska det vara viktklasser så är det vikten vid målgång som är det självklara kriteriet.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:46På Western States fick man väga sig vid vätskekontrollerna och vägde man för lite var det bara att snällt vänta och sätta i sig mat och dryck tills man kommit upp lite i vikt.
🙂
På Western States fick man väga sig vid vätskekontrollerna och vägde man för lite var det bara att snällt vänta och sätta i sig mat och dryck tills man kommit upp lite i vikt.
🙂
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2011, 10:16L-Å: Fast det var väl av hälsoskäl?
L-Å: Fast det var väl av hälsoskäl?
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 22:30ja absolut av hälsoskäl
ja absolut av hälsoskäl
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 05:32Förstår vad du menar Christer men håller i stort med de övriga.
Spring för att det är roligt och känn dig extra stolt när du susar förbi någon med betydligt lägre vikt. 50 minuter på milen när man väger 110 kg är i mitt tycke trotts allt väldigt snabbt!
Förstår vad du menar Christer men håller i stort med de övriga.
Spring för att det är roligt och känn dig extra stolt när du susar förbi någon med betydligt lägre vikt. 50 minuter på milen när man väger 110 kg är i mitt tycke trotts allt väldigt snabbt!