Quote from Funbeat user on 11 June 2011, 21:52Jag håller med om att det blir förstås ogörligt med en massa klasser baserat på ålder och vikt. Samtidigt håller jag med om att det egentligen inte är någon skillnad på löpning och boxning, vikten är viktig i båda sporterna, så egentligen är det märkligt
Jag håller med om att det blir förstås ogörligt med en massa klasser baserat på ålder och vikt. Samtidigt håller jag med om att det egentligen inte är någon skillnad på löpning och boxning, vikten är viktig i båda sporterna, så egentligen är det märkligt
Quote from Funbeat user on 11 June 2011, 23:31Det är väl inte så märkligt att det finns viktklasser i Judo och Brottning...jag skulle vilja se den 60 kilos killen som vinner över en 100+ ...visst det händer det att hyfsat lätta killar/tjejer vinner öppen viktklass men ytterst sällan speciellt bland e
Det är väl inte så märkligt att det finns viktklasser i Judo och Brottning...jag skulle vilja se den 60 kilos killen som vinner över en 100+ ...visst det händer det att hyfsat lätta killar/tjejer vinner öppen viktklass men ytterst sällan speciellt bland e
Quote from Camilla Höög on 11 June 2011, 23:50Ha ett rakt rankingsystem istället. Då handlar det bara om hur duktig man är.
Ha ett rakt rankingsystem istället. Då handlar det bara om hur duktig man är.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 07:41Visst det är osannolikt att en 60-kg person vinner över en 100+ i brottning och boxning men lika osannolikt att en 100+ vinner över en 60 kg i löpning.
Visst det är osannolikt att en 60-kg person vinner över en 100+ i brottning och boxning men lika osannolikt att en 100+ vinner över en 60 kg i löpning.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 08:06Hur många 60 kg:s löpare har vunnit 100 meter?
Hur många 60 kg:s löpare har vunnit 100 meter?
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 08:21100-kiloslöparen blir inte sönderslagen på kuppen. Det finns ju inga lättviktare som öht skulle ställa upp i boxning om det inte var viktklasser.
100-kiloslöparen blir inte sönderslagen på kuppen. Det finns ju inga lättviktare som öht skulle ställa upp i boxning om det inte var viktklasser.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 10:23Det är det som gör löpning till den enda riktiga sporten - det är den som är snabbast som vinner.
Löpning är jämlikt - det spelar ingen roll om man väger 60 eller 100 kg osv. Först i mål vinner.
Ursprungligt.
Det är det som gör löpning till den enda riktiga sporten - det är den som är snabbast som vinner.
Löpning är jämlikt - det spelar ingen roll om man väger 60 eller 100 kg osv. Först i mål vinner.
Ursprungligt.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 10:26Jag menade förstås löpning annan än sprint.
Jag menade förstås löpning annan än sprint.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 10:42Bland de snabbaste damerna på 100 meter väger ganska många in under 60kg, t.ex. Flo-Jo, Jeter, Fraser, Ashford ...
Bland de snabbaste damerna på 100 meter väger ganska många in under 60kg, t.ex. Flo-Jo, Jeter, Fraser, Ashford ...
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 13:17Det var någon lättviktare som vann i sjunde klass också.
Det var någon lättviktare som vann i sjunde klass också.