Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 14:30Ganska många 60kg:s löpare har alltså vunnit 100 meter.
Ganska många 60kg:s löpare har alltså vunnit 100 meter.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 14:35Det var nog någon 35 Kg:s som vann 60 meter i första klass också.
Det var nog någon 35 Kg:s som vann 60 meter i första klass också.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 15:10Jättebra idé med viktklasser i löpning. Jag ser fram emot supertungviktsklassen (för att jämföra med boxning) på marathon i framtida OS.
Jättebra idé med viktklasser i löpning. Jag ser fram emot supertungviktsklassen (för att jämföra med boxning) på marathon i framtida OS.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 15:33Tänk simning!
Tänk simning!
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 09:27Förstår inte varför så många är emot viktklasser.. Jag gilar fair play.. går man ner i vikt går man ju ner i klasser som passar en och går man upp så får man en klass som passar en sj.. Vad är problemet att hitta sitt resultat lixom..
Det enda problemet j
Förstår inte varför så många är emot viktklasser.. Jag gilar fair play.. går man ner i vikt går man ju ner i klasser som passar en och går man upp så får man en klass som passar en sj.. Vad är problemet att hitta sitt resultat lixom..
Det enda problemet j
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 09:57I så fall finns det väl diverse andra parametrar man kan gå på också. De som tränar olika antal timmar i veckan t.ex. Varför ska jag tävla i samma klass som någon som har tid att träna 20 timmar i veckan?
Alla har sin definition på vad som är rättvist, m
I så fall finns det väl diverse andra parametrar man kan gå på också. De som tränar olika antal timmar i veckan t.ex. Varför ska jag tävla i samma klass som någon som har tid att träna 20 timmar i veckan?
Alla har sin definition på vad som är rättvist, m
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:02Jag föredrar enkelhet. Löpning är enkelt så låt också tävlingarna vara det.
Att införa en massa krångel för att folk som är lite för tunga skall få trevligare resultatlistor ser jag bara som en usel idé även om jag själv lider av tjock benstomme 🙂 och
Jag föredrar enkelhet. Löpning är enkelt så låt också tävlingarna vara det.
Att införa en massa krångel för att folk som är lite för tunga skall få trevligare resultatlistor ser jag bara som en usel idé även om jag själv lider av tjock benstomme 🙂 och
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:13Jag är emot krångel - som att ha kontrollvägning efter målgång på GV... Det känns inte realistiskt 🙂
Det gäller att svepa i sig ett par liter vid sista vätskekontrollen så man inte riskerar väga för lite...
Jag är emot krångel - som att ha kontrollvägning efter målgång på GV... Det känns inte realistiskt 🙂
Det gäller att svepa i sig ett par liter vid sista vätskekontrollen så man inte riskerar väga för lite...
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:24tyvär finns det nakdelar med allt med elelr utan våg.. men jag ser inte ålder som det mest orätvisa utan det är vikten som är mest orätvist.. finns många nackdelar med det lixom många nackdelar att inte ha det.. Men jag ser mer fördelar att ha med våg än
tyvär finns det nakdelar med allt med elelr utan våg.. men jag ser inte ålder som det mest orätvisa utan det är vikten som är mest orätvist.. finns många nackdelar med det lixom många nackdelar att inte ha det.. Men jag ser mer fördelar att ha med våg än
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:40Det är klart att hög vikt är en nackdel i löpning. Men den som kommer först i mål är ju ändå vinnare, osv. Oavsett vikt.
Och för oss övriga, från plats 100 och nedåt, spelar det ju ingen större roll. För vad säger det att ha en viss placering i tungvikt
Det är klart att hög vikt är en nackdel i löpning. Men den som kommer först i mål är ju ändå vinnare, osv. Oavsett vikt.
Och för oss övriga, från plats 100 och nedåt, spelar det ju ingen större roll. För vad säger det att ha en viss placering i tungvikt