Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelViktminskning för "cyklister"
You need to log in to create posts and topics.

Varför ska man vila i nedförsbackarna. Känns rätt onödigt och är man flera så blir man definitivt frånåkt.

Inte om "man" väger mest i gänget. Fetast vinner utför.

>Fetast vinner utför.

Och i motvind! Eller hur var det nu? 🙂

Maxpuls är nog ändå inte maxpuls oavsett gren. För mig är det iallafall omöjligt att komma upp i samma maxpuls i cykling som i löpning. Och då springer jag ändå aldrig med samma ansträngningsnivå som jag ofta har i cykling. Och om jag minns rätt från den

Visst maxpuls är maxpuls.. Men utifrån ett idrottsperspektiv och sett till att få så bra och rättvis konditionsträning baserad på din puls så bör du göra olika maxpuls test beroende på vad du satsar på och vad du tränar...!

Ok, vi får se hur mycket fett jag kan ta. Gissar på 6-7 kilo. Från 95 till 88-89. Men sen får det bli att ta bort muskelmassa från överkroppen om jag ska gå ner mer. Frågan är om detta gynnar mig. Skulle ju va bra om jag vägde 85.

Vilken idrott ska man utöva för att komma så nära sin egentliga Maxpuls som möjligt.
Rodd?

Längdskidåkning ligger bra till.

Maxpuls är maxpuls.

Man har dock olika "maxpulser" beroende på vilka idrotter man utöver men då heter det exempelvis cykelmax osv.

Jag har förtått att när det gäller löpning så ligger den maxpulsen nära sin "riktiga" maxpuls.

Min maxpuls är ca 193 och

Gazzah >> Generellt sett är det nog lättare att komma upp i höga pulser i idrotter där man använder hela kroppen. Det blir mer muskler för hjärtat att syresätta!

Om du däremot verkligen vill pressa dig till ditt yttersta så brukar man försöka göra det i