Quote from Fredrik Närenfors on 24 June 2009, 21:36Varför ska man vila i nedförsbackarna. Känns rätt onödigt och är man flera så blir man definitivt frånåkt.
Varför ska man vila i nedförsbackarna. Känns rätt onödigt och är man flera så blir man definitivt frånåkt.
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 21:37Inte om "man" väger mest i gänget. Fetast vinner utför.
Inte om "man" väger mest i gänget. Fetast vinner utför.
Quote from Lena Bjerlöw on 24 June 2009, 22:50>Fetast vinner utför.
Och i motvind! Eller hur var det nu? 🙂
>Fetast vinner utför.
Och i motvind! Eller hur var det nu? 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 23:25Maxpuls är nog ändå inte maxpuls oavsett gren. För mig är det iallafall omöjligt att komma upp i samma maxpuls i cykling som i löpning. Och då springer jag ändå aldrig med samma ansträngningsnivå som jag ofta har i cykling. Och om jag minns rätt från den
Maxpuls är nog ändå inte maxpuls oavsett gren. För mig är det iallafall omöjligt att komma upp i samma maxpuls i cykling som i löpning. Och då springer jag ändå aldrig med samma ansträngningsnivå som jag ofta har i cykling. Och om jag minns rätt från den
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 00:03Visst maxpuls är maxpuls.. Men utifrån ett idrottsperspektiv och sett till att få så bra och rättvis konditionsträning baserad på din puls så bör du göra olika maxpuls test beroende på vad du satsar på och vad du tränar...!
Visst maxpuls är maxpuls.. Men utifrån ett idrottsperspektiv och sett till att få så bra och rättvis konditionsträning baserad på din puls så bör du göra olika maxpuls test beroende på vad du satsar på och vad du tränar...!
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 01:44Ok, vi får se hur mycket fett jag kan ta. Gissar på 6-7 kilo. Från 95 till 88-89. Men sen får det bli att ta bort muskelmassa från överkroppen om jag ska gå ner mer. Frågan är om detta gynnar mig. Skulle ju va bra om jag vägde 85.
Ok, vi får se hur mycket fett jag kan ta. Gissar på 6-7 kilo. Från 95 till 88-89. Men sen får det bli att ta bort muskelmassa från överkroppen om jag ska gå ner mer. Frågan är om detta gynnar mig. Skulle ju va bra om jag vägde 85.
Quote from Lena O on 25 June 2009, 07:59Vilken idrott ska man utöva för att komma så nära sin egentliga Maxpuls som möjligt.
Rodd?
Vilken idrott ska man utöva för att komma så nära sin egentliga Maxpuls som möjligt.
Rodd?
Quote from ellen olsson on 25 June 2009, 08:22Längdskidåkning ligger bra till.
Längdskidåkning ligger bra till.
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 08:46Maxpuls är maxpuls.
Man har dock olika "maxpulser" beroende på vilka idrotter man utöver men då heter det exempelvis cykelmax osv.
Jag har förtått att när det gäller löpning så ligger den maxpulsen nära sin "riktiga" maxpuls.
Min maxpuls är ca 193 och
Maxpuls är maxpuls.
Man har dock olika "maxpulser" beroende på vilka idrotter man utöver men då heter det exempelvis cykelmax osv.
Jag har förtått att när det gäller löpning så ligger den maxpulsen nära sin "riktiga" maxpuls.
Min maxpuls är ca 193 och
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 08:56Gazzah >> Generellt sett är det nog lättare att komma upp i höga pulser i idrotter där man använder hela kroppen. Det blir mer muskler för hjärtat att syresätta!
Om du däremot verkligen vill pressa dig till ditt yttersta så brukar man försöka göra det i
Gazzah >> Generellt sett är det nog lättare att komma upp i höga pulser i idrotter där man använder hela kroppen. Det blir mer muskler för hjärtat att syresätta!
Om du däremot verkligen vill pressa dig till ditt yttersta så brukar man försöka göra det i